ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions sòlides

Apropar el govern municipal a la ciutadania requereix anar més enllà dels mecanismes de representació habilitant canals que permetin una interacció personalitzada i bidireccional

En un municipi petit això es pot fer recollint personalment les impressions dels residents en ‘converses de carrer’, però en una ciutat gran, on és impossible el contacte personal amb una mostra representativa de la població, és imprescindible recórrer a les eines d’interacció massives que ofereixen les noves tecnologies






23/05/2025

En un context tecnològic tan divers i dinàmic com l'actual per establir un ecosistema d’interacció ciutadans-ajuntament fluid i integrat és recomanable: disposar d'una plataforma de comunicacions multicanal (telèfon, correu-e, app, web, xarxes socials, etc.), crear equips de treball dedicats a donar resposta immediata i a fer seguiment del progrés de la petició, configurar eines intel·ligents que ofereixin resposta de manera autònoma sempre que sigui possible (evitant caure en la despersonalització de les comunicacions), i generar notificacions automàtiques quan hi hagi assumptes d'interès per a col·lectius específics (terminis de pagament de l'Impost de vehicles per a persones que disposin de cotxe o moto, terminis d'inscripció a centres escolar o a casals d'estiu per a famílies amb infants petits, inauguració d'una nova biblioteca per als residents del barri on estigui ubicada o l'oferta d'activitats per a gent gran).

Es tracta, en definitiva, d'habilitar mecanismes eficients i eficaços perquè els ciutadans i les ciutadanes puguin interactuar de manera individual amb l'ajuntament i se sentin escoltats i atesos. D'aquesta manera, no només s'ofereix l'atenció personalitzada que es mereixen sinó que es potencia el compromís cívic amb el municipi i s’afavoreix l'empoderament comunitari.