ODS número 3: Salut i Benestar, ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures i ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles

Després de la modificació del Reglament General de Circulació, fixant una velocitat màxima de 30 km/h per als carrers urbans d’un únic carril de circulació, moltes zones de les ciutats espanyoles ja s’han adequat per al compliment d’aquest límit

De fet, molts municipis ja s'havien avançat a aquesta regulació limitant la velocitat en algunes vies o fins i tot, com és el cas de Bilbao, havien anat més enllà establint el màxim de 30km/h a tota la ciutat






03/06/2025

Amb la campanya "Ciutat 30” l'organització "Ciudades que caminan" vol contribuir a millorar la qualitat de l'espai públic de tots els residents urbans estenent la pacificació del trànsit a totes les ciutats i a tots els carrers. Un objectiu que, a més de la limitació de la velocitat, requereix d’altres adaptacions de l'entorn urbà (moltes d’elles senzilles i assequibles) que s'han demostrat efectives a l'hora de transformar l'ecosistema de mobilitat de les ciutats, com són: fer més estretes les calçades, elevar els passos de vianants fins al nivell de la vorera, eliminar els semàfors de vianants, modificar les direccions dels carrers per crear "culs de sac" i evitar el trànsit de pas, reduir les places d’aparcament al carrer, desincentivar l’ús del vehicle privat, racionalitzar la distribució de mercaderies o senyalitzar clarament, sobretot a les entrades al municipi, que es tracta d'una "ciutat 30 km/h".