La Diputació de Barcelona ha iniciat una prova pilot per impulsar un canal d’atenció sobre consum mitjançant videotrucada a 25 municipis de la demarcació. La previsió és ampliar el servei de forma progressiva a les 224 localitats de la Xarxa Local de Consum que no disposen d’oficina municipal pròpia i que actualment reben suport a través de les unitats mòbils d'informació al consumidor (UMIC) i la bústia de consum






16/09/2025

Begues, Gelida, Santa Maria de Palautordera i Torrelles de Llobregat van participar en una fase prèvia, que va servir per definir l’estratègia a seguir i configurar les eines tecnològiques que s’estan implementant. Aquestes primeres atencions van obtenir una valoració mitjana de 9,2 sobre 10 a les enquestes de satisfacció.

La prova pilot s’ha ampliat ara a 25 municipis, que han estat seleccionats entre aquells amb més de 12 reclamacions anuals a la bústia de consum i amb una major proporció per cada 1.000 habitants. El servei ja s’està provant a Arenys de Munt, l'Ametlla del Vallès, Begues, Bigues i Riells del Fai, Canyelles, Centelles, Collbató, Corbera de Llobregat, Gelida, Lliçà de Vall, Martorelles, Masquefa, Piera, Polinyà, La Roca del Vallès, Sant Feliu de Codines, Sant Llorenç Savall, Sant Martí Sarroca, Sant Pere de Torelló, Sant Sadurní d'Anoia, Santa Coloma de Cervelló, Santa Eulàlia de Ronçana, Santa Margarida i els Monjos, Santa Maria de Palautordera i Torrelles de Llobregat.

El nou canal permetrà oferir un servei més proper, personalitzat i eficient, i és un pas endavant en l'accessibilitat als tràmits digitals. La persona que vulgui accedir al servei s’ha d’adreçar al seu ajuntament i sol·licitar una cita. Els tècnics municipals gestionaran la petició a través d’una pàgina de reserves, que activarà un correu electrònic amb la confirmació, un enllaç de connexió (via Microsoft Teams) i instruccions clares per connectar-s’hi.