Decret 40/2025, d’11 de març, publicat al DOGC número 9370, de 13 de març de 2025

14/03/2025

El Registre electrònic d'empreses licitadores de la Generalitat es va crear el 2005 per facilitar l'accés telemàtic a la informació registral de les empreses i simplificar la seva participació en licitacions. Al llarg dels anys, la normativa ha evolucionat amb l'aprovació de la Llei 9/2017, de contractes del sector públic, que estableix noves obligacions d'inscripció i informació registral, i la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú, que reforça l'ús dels mitjans electrònics.

El Decret 118/2023 va modificar la seva denominació i va consolidar el seu paper com a eina de referència per a totes les administracions de Catalunya. Així mateix, el Registre públic de contractes de Catalunya, creat el 1986, garanteix la transparència i l'obligació de comunicar dades contractuals per part de tots els poders adjudicadors, incloent-hi administracions locals i altres entitats públiques.

Aquest decret integra la regulació d'aquests registres en un únic marc normatiu per millorar la qualitat i l'exhaustivitat de les dades i avançar en la contractació pública electrònica. Es compon de dinou articles dividits en dos capítols, amb disposicions addicionals i finals. A més, s'alinea amb els principis de bona regulació, eficiència, seguretat jurídica i transparència, per facilitar-ne la comprensió i aplicació.