Reial decret-llei 5/2025, de 10 de juny, publicat al BOE núm. 140, d’11/06/2025

11/06/2025

El Consell de Ministres, a proposta del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, ha aprovat un Reial decret-llei per impulsar la tercera edició de l'Estiu Jove, i tornarà a facilitar descomptes de fins al 90 % per a viatges amb autobús i tren als joves d'entre 18 i 30 anys.

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible preveu destinar a aquest programa 120 milions d’euros per cobrir les bonificacions dels bitllets senzills i d’anada i tornada per viatjar per Espanya i també l’Interraïl per Europa.

En aquesta edició d'Estiu Jove es podran beneficiar dels descomptes tots els joves nascuts entre l'1 de gener de 1995 i el 31 de desembre de 2007, que podran aconseguir bitllets d'autobús i tren amb descompte des de l'1 de juliol al 30 de setembre de 2025. Els descomptes contemplats al programa Estiu Jove són els següents:

a) Descompte del 90% per a serveis d'autobús regular de competència estatal.

b) Descompte del 90% als serveis de mitjana distància convencional i en xarxa d'ample mètric.

c) Descompte del 50% als títols senzills d'Avant.

d) Descompte del 50%, amb un màxim de 30 euros per bitllet, per a serveis comercials de llarga distància o alta velocitat de tots els operadors ferroviaris.

e) Descompte del 50% del Global Flexible d’Interraïl de 10 dies en 2 mesos, quan es comercialitzi a través de Renfe. La rebaixa s'aplica sobre les tarifes oficials d’Interraïl.

Per optar als descomptes caldrà registrar-se a la pàgina web de l'Estiu Jove, que habilitarà aquesta possibilitat els propers dies. Els potencials beneficiaris hauran de registrar-se amb el seu DNI o NIE i, si es compleixen els requisits del programa, rebran un codi personal i intransferible que hauran d'utilitzar per adquirir els bitllets de tren i autobús rebaixats a les diferents pàgines web dels operadors respectius.