Ordre d'11 de juny de 2025, publicada al BOE núm. 144, de 16/06/2025
16/06/2025
- Objecte
El Bo Cultural Jove és una ajuda directa de 400 euros per a aquells que compleixen 18 anys durant l’any de publicació de la convocatòria, destinada a adquirir i gaudir de productes i activitats culturals. Més de 930.000 joves s’han beneficiat d’aquesta ajuda en les tres convocatòries dels anys 2022, 2023 i 2024. Enguany, més de 500.000 joves de tot l’estat podran beneficiar-se d’aquestes ajudes, recollides en els Pressupostos Generals de l’Estat per a 2025, prorrogats des de 2023.
L’obtenció de l’ajuda de 400 euros per a les persones beneficiàries del programa Bo Cultural Jove, que s’abonarà en targetes prepagament personals, permetrà l’adquisició de productes, serveis i activitats culturals en les següents categories i amb els límits màxims que s’indiquen:
a) Fins a 200 euros per a arts en viu, patrimoni cultural i arts audiovisuals: entrades i abonaments per a arts escèniques, música en directe, cinema, museus, patrimoni històric espanyol, biblioteques, exposicions, festivals i espectacles taurins.
b) Fins a 100 euros per a productes culturals en suport físic: llibres, revistes, premsa, videojocs, partitures musicals, discos de vinil, CD, DVD i Blu-ray.
c) Fins a 100 euros per a consum digital o en línia: subscripcions i lloguers a plataformes musicals, de lectura o audiolectura o audiovisuals, compra d’audiollibres, llibres digitals, cançons o àlbums digitals a través de plataformes de venda de música, subscripcions a podcasts o videojocs, i subscripcions digitals a premsa, revistes o altres publicacions periòdiques.
- Beneficiaris
Podran ser beneficiàries les persones joves que compleixin 18 anys durant l’any 2025 i que tinguin nacionalitat espanyola o residència legal a Espanya en el moment de presentar la sol·licitud. Igualment, podran ser beneficiàries aquelles persones sol·licitants d’asil a Espanya, qui hagi sol·licitat protecció temporal, i persones estrangeres ex-tutelades que es trobin en tràmit d’obtenir el permís de residència legal a Espanya.
- Quantia
L’import total de la convocatòria és de 150.000 euros, amb un import de 400 euros per persona beneficiària.
- Termini
El període per presentar les sol·licituds finalitzarà a les 23:59 hores del 31 d’octubre de 2025.
Bases: Reial Decret 191/2023, de 21 de març.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.