Una resolució publicada al DOGC d'avui obre la convocatòria per atorgar compensacions econòmiques a favor dels ajuntaments de Catalunya amb una població de dret de fins a 2.000 habitants (de conformitat amb les xifres oficials publicades per l'Institut d'Estadística de Catalunya referides a l'any 2016) perquè abonin retribucions a determinats càrrecs electes locals per a l'exercici de 2018






11/04/2018

Les bases de la convocatòria són les que estableix el Decret 69/2008, d'1 d'abril, de regulació d'un sistema de compensacions econòmiques a favor dels ajuntaments perquè abonin retribucions a determinats càrrecs electes locals.

Els càrrecs electes dels municipis amb una població inferior a 1.000 habitants, de conformitat amb les xifres oficials publicades per l'Institut d'Estadística de Catalunya referides a l'any 2016, no poden tenir una dedicació superior al 75%.

La quantia de la compensació per als tres trams de població que determina el Decret 69/2008, d'1 d'abril, és la següent:

Import màxim anual (corresponent a 12 mesos de dedicació completa):

Fins a 100 habitants: 10.339,44 euros.

De 101 a 500 habitants: 12.398,76 euros.

De 501 a 2.000 habitants: 17.505,72 euros.

Import màxim mensual (corresponent a 1 mes de dedicació completa):

Fins a 100 habitants: 861,62 euros.

De 101 a 500 habitants: 1.033,23 euros.

De 501 a 2.000 habitants: 1.458,81 euros.

Les sol·licituds, aprovades per l'òrgan competent i formalitzades pel secretari/ària o pel secretari/ària interventor/a de l'ens local, s'han de presentar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGC i fins a l'11 de maig de 2018, inclòs, per mitjans telemàtics a través de l'extranet de les administracions públiques catalanes, l'EACAT.

El formulari de sol·licitud i la informació per trametre'l per via telemàtica estan disponibles a l'EACAT. La sol·licitud efectuada per mitjans telemàtics es considerarà presentada davant l'Administració de la Generalitat de Catalunya quan s'enregistri a través de la plataforma EACAT. Així mateix, en el cas que, dins d'aquest termini, l'ajuntament sol·licitant lliuri més d'una sol·licitud només es tindrà en compte, per a la seva tramitació, la darrera sol·licitud presentada dins de termini.

Les mitjanes dels recursos ordinaris consolidats dels ajuntaments per als trams de població corresponents a la liquidació dels pressupostos de l'exercici 2016 també es podran consultar en el web gestionat per la Direcció General d'Administració Local durant el període de presentació de sol·licituds.

Els serveis territorials de cooperació local i els consells comarcals han de prestar l'assistència tècnica necessària als ajuntaments participants en la preparació de les sol·licituds i en la utilització dels mitjans telemàtics.

El formulari de sol·licitud ha d'incorporar la documentació que es detalla a continuació:

a) El certificat acreditatiu dels recursos ordinaris reconeguts i liquidats segons la liquidació consolidada del pressupost de l'ajuntament i dels seus organismes autònoms de l'anualitat 2016, a què fa referència la lletra a) de l'article 6.3 del Decret 69/2008, d'1 d'abril.

b) El certificat de l'acord del Ple pel qual es determinen les persones electes a les quals l'ajuntament ha d'abonar la retribució a càrrec de la compensació a què fa referència la lletra b) de l'article 6.3 del Decret 69/2008, d'1 d'abril. De cada electe s'ha d'especificar: el NIF, el nom, el càrrec, la data d'alta a la Seguretat Social, els mesos de compensació sol·licitats i el percentatge de dedicació al càrrec (exclusiva o parcial).

c) Un apartat de declaracions responsables, requerit per la legislació sectorial. En concret, aquestes declaracions responsables, que s'han d'incorporar al formulari de sol·licitud, fan referència a:

–La declaració responsable d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal Tributària i amb l'Agència Tributària de Catalunya, així com de les obligacions amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.

–La declaració responsable de no tenir cap deute contret amb l'Administració de la Generalitat de Catalunya i les seves entitats autònomes.

–La declaració responsable sobre el compliment de les mesures d'integració social de persones amb discapacitat, d'acord amb la normativa vigent.

–La declaració responsable d’eradicació de la violència masclista, d'acord amb la normativa vigent.

–La declaració responsable sobre el compliment de la normativa en matèria de política lingüística.

–La declaració responsable conforme no s'incorre en cap dels supòsits previstos en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

–La declaració responsable de retre comptes de cada exercici directament a la Sindicatura de Comptes abans del 15 d'octubre de l'any següent al del tancament de l'exercici, així com de trametre les auditories i qualsevol altre informe de fiscalització amb les recomanacions i reserves corresponents, d'acord amb el que disposa l'article 41.4 de la Llei 18/2010, de 7 de juny, de la Sindicatura de Comptes.

d) Una autorització al Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge per fer les consultes necessàries a l'efecte d'acreditar el compliment de l'obligació del municipi sol·licitant d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal Tributària i amb l'Agència Tributària de Catalunya, així com de les obligacions amb la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el cas que l'ens local no vulgui donar aquesta autorització, caldrà que acrediti aquestes circumstàncies amb l'aportació, també a través de l'EACAT, dels certificats acreditatius corresponents.

La Direcció General d'Administració Local serà la responsable de la instrucció del procediment.