on-line
Models en museografia interactiva i espais de participació
Objectius
- Valorar la importància de la interactivitat en els museus de nova generació, com a element classificador de centres.
- Analitzar els diferents models d'interactivitat i la seva distribució en els museus per valorar la seva aplicació real, i entreveure la relació que s’estableix amb el públic visitant, basant-se principalment en el model d'interactivitat triat.
- Mostrar de forma concisa, i a manera d’exemple, els mòduls interactius més destacats que podem trobar en el panorama museogràfic nacional i internacional del moment.
- Intentar catalogar els diferents dispositius, per crear criteris de valoració precisos, que ens ajudin a entendre la raó de la seva existència i entreveure’n la potencialitat.
- Descobrir les diferències i les similituds d’aquests artefactes: com funcionen, com es poden distribuir aquests elements interactius en un museu i com, sobre la base d’aquesta distribució, podem arribar a generar una classificació, tenint en compte exclusivament el factor de la seva interactivitat.
- Analitzar com evolucionen els mòduls, descobrir com els artefactes de nova generació conviuen amb mòduls més tradicionals i comprovar com els tradicionals es reinventen tecnològicament, per exigències del mercat.
- Sintetitzar, analitzar i reflexionar sobre l’aplicació real dels mòduls interactius en els nostres museus, per arribar a comprendre l’essència de la interactivitat i suggerir-ne models d’aplicació a través de diferents estratègies i recursos.
- Donar eines als assistents per a fer intervencions a baix cost.
Destinataris
Professionals de l’Administració local vinculats a l’elaboració i a la producció d’elements museogràfics, a la gestió cultural i de l’oci i al món del turisme cultural.
Docents
Joan Santacana. Professor del Departament de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de Barcelona i director del Didpatri, grup de recerca i innovació en Didàctica del Patrimoni, Museografia Comprensiva i Noves tecnologies.
Carolina Martín. Llicenciada en Història de l'Art per la Universitat de Barcelona. Cap de projectes del Taller de Projectes de la Universitat de Barcelona.
Júlia Castell. Llicenciada en Història de l'Art per la Universitat de Barcelona. Experta en multimèdia i gestió de programes museogràfics.
Francesc Xavier Hernández Cardona. Catedràtic de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de Barcelona. Investigador del grup de recerca Didàctica del Patrimoni, Museografia Comprensiva i Noves tecnologies, Didpatri.
Inscripcions
El termini d’inscripció finalitza el dia 3 d’abril de 2009. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions, es tindrà en compte la cobertura territorial (s’afavorirà la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible) i l’ordre de recepció de les inscripcions. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari electrònic.
Edició 1
Dates Del 14 d’abril al 29 de maig de 2009
Durada 35 hores
Horari On-line
Lloc de realitzacióon-line
IL3 (Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona)
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.