Models en museografia interactiva i espais de participació ON-LINE



on-line

Models en museografia interactiva i espais de participació


Objectius

- Valorar la importància de la interactivitat en els museus de nova generació, com a element classificador de centres.

- Analitzar els diferents models d'interactivitat i la seva distribució en els museus per valorar la seva aplicació real, i entreveure la relació que s’estableix amb el públic visitant, basant-se principalment en el model d'interactivitat triat.

- Mostrar de forma concisa, i a manera d’exemple, els mòduls interactius més destacats que podem trobar en el panorama museogràfic nacional i internacional del moment.

- Intentar catalogar els diferents dispositius, per crear criteris de valoració precisos, que ens ajudin a entendre la raó de la seva existència i entreveure’n la potencialitat.

- Descobrir les diferències i les similituds d’aquests artefactes: com funcionen, com es poden distribuir aquests elements interactius en un museu i com, sobre la base d’aquesta distribució, podem arribar a generar una classificació, tenint en compte exclusivament el factor de la seva interactivitat.

- Analitzar com evolucionen els mòduls, descobrir com els artefactes de nova generació conviuen amb mòduls més tradicionals i comprovar com els tradicionals es reinventen tecnològicament, per exigències del mercat.

- Sintetitzar, analitzar i reflexionar sobre l’aplicació real dels mòduls interactius en els nostres museus, per arribar a comprendre l’essència de la interactivitat i suggerir-ne models d’aplicació a través de diferents estratègies i recursos.

- Donar eines als assistents per a fer intervencions a baix cost.

 

Destinataris

Professionals de l’Administració local vinculats a l’elaboració i a la producció d’elements museogràfics, a la gestió cultural i de l’oci i al món del turisme cultural.

 

Docents

Joan Santacana. Professor del Departament de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de Barcelona i director del Didpatri, grup de recerca i innovació en Didàctica del Patrimoni, Museografia Comprensiva i Noves tecnologies.

Carolina Martín. Llicenciada en Història de l'Art per la Universitat de Barcelona. Cap de projectes del Taller de Projectes de la Universitat de Barcelona.

Júlia Castell. Llicenciada en Història de l'Art per la Universitat de Barcelona. Experta en multimèdia i gestió de programes museogràfics.

Francesc Xavier Hernández Cardona. Catedràtic de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de Barcelona. Investigador del grup de recerca Didàctica del Patrimoni, Museografia Comprensiva i Noves tecnologies, Didpatri.


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 3 d’abril de 2009. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions, es tindrà en compte la cobertura territorial (s’afavorirà la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible) i l’ordre de recepció de les inscripcions. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari electrònic.

Edició 1


Dates Del 14 d’abril al 29 de maig de 2009

Durada 35 hores

Horari On-line


Lloc de realització

on-line

IL3 (Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona)