Comunicar-se de manera efectiva



Comunicar-se de manera efectiva

 

 

Objectius

Un projecte, un servei, una idea, pot ser molt bona, però malauradament no es desenvoluparà ni servirà de res si no som capaços de fer-la arribar de forma efectiva a les persones a les quals volem adreçar-la (caps, companys d’organització, treballadors, agents socials, ciutadans...).

El seminari explora com comunicar de forma efectiva els projectes, les idees o les propostes, i desenvolupar habilitats en dos àmbits comunicatius bàsics:

 

- Conèixer i identificar els elements que es troben darrere d’un projecte, una política, un servei o una idea i que són la base de la construcció d’un argumentari consistent i interessant (CONTINGUT).

 

- Identificar els condicionants i desenvolupar les habilitats personals necessàries per fer arribar el missatge (FORMA) en funció de l’entorn en què et trobes.

 

Per als responsables dels diferents sectors, àrees i serveis municipals, la forma i el fons són imprescindibles en la construcció de lideratge.

 

Destinataris

- Responsables polítics.

- Directius i personal amb responsabilitat en les àrees de comunicació, informació i atenció als ciutadans, participació ciutadana i, en general, qualsevol membre de l’organització municipal amb vocació de comunicar correctament i posar en valor la seva feina i els serveis de la seva institució (serveis socials, mobilitat, joventut, cultura, policia local, qualitat, modernització, informàtica, organització, etc.).

 

Docents

Loreto Rubio. Doctora en Management Sciencies per l’URL i màster en Direcció pública per ESADE. La seva carrera professional sempre ha estat vinculada a la gestió del màrqueting i la comunicació en entorns públics i socials. Va ser directora de Relacions Externes i Qualitat en el Sector de Mobilitat i Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona. Actualment és sòcia directora del grup GAPS Innova – Sinergia Value.

Ferran Ramón-Cortés. Llicenciat en ciències econòmiques per ESADE. Exdirector general de TIEMPO BBDO. Consultor de comunicació.

Especialista en comunicació personal, interpersonal i interna. Imparteix seminaris i tallers de comunicació en universitats, empreses i institucions.

Autor de diversos llibres sobre comunicació, entre els quals destaca L'illa dels cinc fars.


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 5 de juny de 2009. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions es tindran en compte la cobertura territorial (s’afavorirà la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible) i l’ordre de recepció de les inscripcions. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari electrònic.

Edició 1 | Edició 2


Dates 15 i 17 de juny de 2009

Durada 8 hores

Horari 9.30 a 14.00 hores


Lloc de realització

Federació de Municipis de Catalunya
Via Laietana, 33 6è 1a
08003 Barcelona

GAPS Innova

Plànol

FMC.pdf