1a sessió del Seminari d'actualització de Funció pública local



Seminari

d'actualització de Funció Pública Local

 

La successió empresarial en l’Administració pública i la tramitació d’expedients de regulació d’ocupació en l’àmbit local

 

Presentació

Darrerament, les nostres organitzacions estan duent a terme, tant per raons econòmiques com organitzatives, nombrosos canvis en els sistemes de gestió dels serveis públics que s'estaven prestant, bé a través de mecanismes vinculats a l’externalització en la producció de béns i serveis mitjançant l’aplicació de la Llei de contractes del sector públic, o bé a través d’ens instrumentals –sotmesos al Dret administratiu o directament amb figures de Dret mercantil- que depenien directament de la corporació local, en qualitat d’Administració matriu. La conjuntura actual fa que calgui revisar aquest univers de figures i ens instrumentals generats i que, en molts casos, s’analitzi la viabilitat de mantenir-los i s'opti en alguns casos per tornar a la prestació directa dels serveis per la mateixa corporació local. La complexitat que presenta -respecte de la situació dels treballadors que passen a prestar serveis des de la corporació local cap a aquests ens instrumentals locals o bé cap a empreses contractades ad hoc per a la gestió i producció de béns i serveis i viceversa- l’aplicació de les figures previstes als articles 43 i 44 de l’Estatut dels treballadors, relatius a la cessió de treballadors i als supòsits en què es produeix la successió d’empresa i l’evolució jurisprudencial produïda en els darrers anys en aquest àmbit, requereix una anàlisi profunda i exhaustiva.

Seran objecte d'anàlisi en aquesta sessió els problemes que es poden derivar de l’aplicació inadequada d’aquests instruments, juntament amb les obligacions i requisits que estableix la regulació prevista a la Secció 2a del Capítol III del Títol I de l’Estatut dels treballadors –relativa a les garanties per canvi d’empresari-, com també les previsions marc fixades a la Directiva 2001/23/CE del Consell -sobre l’aproximació de les legislacions dels estats membres relatives al manteniment dels drets dels treballadors en cas de traspàs d’empreses, de centres d’activitat o de parts d’empreses o de centres d’activitat-, i la configuració jurisprudencial que s’ha formulat darrerament en aquesta matèria.

Alhora, en aquesta jornada també es tractarà l’articulació de la figura dels expedients de regulació d’ocupació en l’àmbit del personal laboral al servei de l’Administració local, tant pel que fa al procés previst a l’article 49.1.g de l’Estatut dels treballadors –en relació amb l’extinció de la personalitat jurídica del contractant davant processos d’extinció d’empreses o societats mercantils locals- com al procés d’acomiadament col•lectiu regulat a l’article 51 del mateix text legal i al procés de suspensió del contracte per causes econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció o derivades de força major, que preveu l’article 47 de l’ET.

 

Direcció del Seminari

M. Carme Noguer, cap de Recursos Humans de l’Ajuntament de Manlleu


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 5 de febrer de 2010. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions es tindrà en compte la cobertura territorial (s’afavorirà la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible) i l’ordre de recepció de les inscripcions. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari electrònic.

Edició 1


Dates 15 de febrer de 2010

Durada 4 hores

Horari 9.30 a 13.30 hores


Lloc de realització

Auditori de l’IDEC
(Institut d’Educació Contínua)
Balmes, 134
Barcelona

Plànol

idEC.pdf

Multimèdia