El codi de consum i la disciplina de mercat de competència local



El codi de consum i la disciplina de mercat de competència local


Presentació

El 23 d’agost de 2010 entrava en vigor la Llei 22/201, de 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya, que amplia, actualitza i millora els drets de les persones consumidores al nostre país i el dota, en l’àmbit del consum, d’un marc jurídic complet que aspira a esdevenir en model de referència en molts sectors de l’activitat econòmica.

L’objectiu general del curs és donar a conèixer les novetats normatives que comporta la Llei 22/2010, del Codi de Consum de Catalunya, aprofundint en el sistema extrajudicial de resolució de conflictes, la regulació i obligacions de les oficines públiques d’informació i atenció a les persones consumidores, i el paper de l’Administració Local en la disciplina de mercat.

S’abordarà la situació actual dels serveis de consum i el seu futur competencial, des d’una òptica tècnica, i es dotarà als assistents d’eines i instruments que simplifiquin els seu treball quotidià i solucions que permetin agilitzar el diàleg entre les parts.

Destinataris
Tècnics locals de les oficines municipals i comarcals d’informació i atenció a les persones consumidores.

Coordinació
Luís Álvarez, cap de l’OMIC de l’Ajuntament de Barcelona

Docents
Julià Guimerà Gargallo, llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona, diplomatura sobre les Comunitats Europees del Patronat Català Pro Europa i el Ministeri Espanyol d'Afers Estrangers , cap del servei d’informació de l’Agència Catalana de Consum.

Ignasi Ortillés i Aliaga, llicenciat en dret per la Universitat de Barcelona, responsable del Servei de suport a les polítiques de consum de la diputació de Barcelona

Carles Ruiz Benito, llicenciat en ciències del treball per la Universitat Oberta de Catalunya, cap de secció tècnica de gestió de serveis per als ajuntaments de la Diputació de Barcelona.

Sílvia Cordón i Jabato, llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona, mestratge d’Administració Local atorgat per la Universitat Autònoma de Barcelona, homologat per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, cap del departament de consum i presidenta de la Junta arbitral de l’Ajuntament de Badalona.

Oriol Santamaría i Parés, llicenciat en història, màster en consum per la Universitat de Barcelona, tècnic de consum de la Federació Unió Cívica de consumidors i mestresses de casa de Catalunya

Ma Pilar Plaza i Serrano, llicenciada en dret per la Universitat Autònoma de Barcelona, cap del servei de consum i secretaria de la Junta arbitral de consum de Terrassa

Josep Giné i Gavaldà, llicenciat en farmàcia per la Universitat de Barcelona, màster en ciències del consum per la Universitat de Barcelona, inspector de l’OMIC de l’Ajuntament de L’Hospitalet.

Cristina Sogas López, responsable de relaciones y comunicació, oficina de servei al client de Gas Natural Fenosa.

Aurora Pérez Pascual, responsable de relacions amb l’Administració de Vodafone.

Roman Forns Bergés, responsable d’atenció al client Catalunya zona centre d’Endesa.

 


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 22 de maig de 2011. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions es tindran en compte la cobertura territorial (s’afavorirà la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible). La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari electrònic.

Edició 1


Dates 2, 9 i 16 de juny i 22 de setembre de 2011

Durada 12 hores

Horari 9.30 a 14.00 hores


Lloc de realització

Federació de Municipis de Catalunya
Via Laietana, 33, 6è 1a
08003 Barcelona

Plànol

FMC.pdf