3a sessió del Seminari d'actualització de la Funció Pública Local



Seminari

d’actualització de Funció Pública Local

Incidència de la normativa i jurisprudència comunitària i de la protecció de dades en les relacions laborals de les administracions públiques

 

Presentació

La integració europea ha tingut efectes en la configuració de l’ocupació pública a Espanya, tant pel que fa a la lliure circulació de treballadors com en la necessitat d’interpretar les normes harmonitzadores europees de protecció social. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea, a conseqüència de reenviaments prejudicials espanyols, ha aplicat les directives d’harmonització de les legislacions socials en àmbits com la durada del temps de treball, el treball temporal i el reconeixement de l’antiguitat dels funcionaris interins o el gaudi del dret a les vacances retribuïdes i la seva casuística en processos d’incapacitat temporal. Aquest enfocament ha contribuït a homogeneïtzar l’estatut de l’empleat públic de tot tipus (funcionari, estatutari o laboral) i pot ser útil per aplicar un règim més modern i racional d’ocupació pública en un sistema descentralitzat com l’espanyol.

 

Així doncs, en la primera part de la sessió s’analitzarà la relació entre ocupació pública, dret intern i jurisprudència europea, i s'hi tractaran amb detall les principals figures de les directives i de la recent jurisprudència comunitària, amb rellevància sobre les relacions laborals i sobre el model de l’empleat públic –tant funcionari com laboral- a Espanya.

 

A continuació, es tractarà un àmbit de gran transcendència en la gestió ordinària de recursos humans a les nostres administracions: l’examen dels aspectes de la protecció de dades –tant des de la perspectiva de la normativa vigent com dels informes i recomanacions emesos sobre l’Agència espanyola i l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades-, que són fonamentals tant des del punt de vista de l’aplicació i el compliment normatiu en l’àmbit de les relacions laborals com des de la perspectiva de l'aplicació diària, per tal d’incorporar la protecció de dades en la cultura organitzativa i en el disseny, organització i funcionament de les nostres entitats locals.

 

Concretament, l’objectiu d’aquesta segona part de la sessió és abordar, entre d’altres qüestions, l’àmbit d’aplicació de la Llei orgànica de protecció de dades i la seva normativa de desenvolupament respecte de la gestió de RH que duu a terme l’Ajuntament (i també respecte del personal d’empreses públiques que són gestionades per la pròpia entitat matriu); les diferents modalitat de tractament de dades personals en procediments de selecció de personal, en la contractació de personal i durant el desenvolupament de la relació laboral o administrativa; en la gestió de plans de pensions i assegurances de vida; en la prevenció de riscos laborals i l’accés a la informació per part de delegats de prevenció i comitè de seguretat i salut; en l’ús de controls empresarials basats en les TIC (monitorització navegació per Internet, correu electrònic, etc.) i en les relacions amb els representants sindicals i els límits del dret d’accés a la informació.

 

Direcció del Seminari

M. Carme Noguer, cap de Recursos Humans de l’Ajuntament de Manlleu


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 25 de juny de 2013. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions, es tindrà en compte la cobertura territorial (s’hi afavorirà la participació del màxim nombre possible d’ajuntaments), l’adequació al perfil del destinatari de l’acció formativa i l’ordre de recepció de les sol•licituds.

Edició 1


Dates 4 de juliol de 2013

Durada 4 hores

Horari De 9.30 a 13.30 hores


Lloc de realització

Auditori de l’IDEC (Institut d’Educació Contínua)
Balmes, 134
08008 Barcelona

Plànol

idEC.pdf

  Consulta als Ponents