Seminari
d’actualització de Funció Pública Local
Incidència de la normativa i jurisprudència comunitària i de la protecció de dades en les relacions laborals de les administracions públiques
Presentació
La integració europea ha tingut efectes en la configuració de l’ocupació pública a Espanya, tant pel que fa a la lliure circulació de treballadors com en la necessitat d’interpretar les normes harmonitzadores europees de protecció social. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea, a conseqüència de reenviaments prejudicials espanyols, ha aplicat les directives d’harmonització de les legislacions socials en àmbits com la durada del temps de treball, el treball temporal i el reconeixement de l’antiguitat dels funcionaris interins o el gaudi del dret a les vacances retribuïdes i la seva casuística en processos d’incapacitat temporal. Aquest enfocament ha contribuït a homogeneïtzar l’estatut de l’empleat públic de tot tipus (funcionari, estatutari o laboral) i pot ser útil per aplicar un règim més modern i racional d’ocupació pública en un sistema descentralitzat com l’espanyol.
Així doncs, en la primera part de la sessió s’analitzarà la relació entre ocupació pública, dret intern i jurisprudència europea, i s'hi tractaran amb detall les principals figures de les directives i de la recent jurisprudència comunitària, amb rellevància sobre les relacions laborals i sobre el model de l’empleat públic –tant funcionari com laboral- a Espanya.
A continuació, es tractarà un àmbit de gran transcendència en la gestió ordinària de recursos humans a les nostres administracions: l’examen dels aspectes de la protecció de dades –tant des de la perspectiva de la normativa vigent com dels informes i recomanacions emesos sobre l’Agència espanyola i l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades-, que són fonamentals tant des del punt de vista de l’aplicació i el compliment normatiu en l’àmbit de les relacions laborals com des de la perspectiva de l'aplicació diària, per tal d’incorporar la protecció de dades en la cultura organitzativa i en el disseny, organització i funcionament de les nostres entitats locals.
Concretament, l’objectiu d’aquesta segona part de la sessió és abordar, entre d’altres qüestions, l’àmbit d’aplicació de la Llei orgànica de protecció de dades i la seva normativa de desenvolupament respecte de la gestió de RH que duu a terme l’Ajuntament (i també respecte del personal d’empreses públiques que són gestionades per la pròpia entitat matriu); les diferents modalitat de tractament de dades personals en procediments de selecció de personal, en la contractació de personal i durant el desenvolupament de la relació laboral o administrativa; en la gestió de plans de pensions i assegurances de vida; en la prevenció de riscos laborals i l’accés a la informació per part de delegats de prevenció i comitè de seguretat i salut; en l’ús de controls empresarials basats en les TIC (monitorització navegació per Internet, correu electrònic, etc.) i en les relacions amb els representants sindicals i els límits del dret d’accés a la informació.
Direcció del Seminari
M. Carme Noguer, cap de Recursos Humans de l’Ajuntament de Manlleu
Inscripcions
El termini d’inscripció finalitza el dia 25 de juny de 2013. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions, es tindrà en compte la cobertura territorial (s’hi afavorirà la participació del màxim nombre possible d’ajuntaments), l’adequació al perfil del destinatari de l’acció formativa i l’ordre de recepció de les sol•licituds.
Edició 1
Dates 4 de juliol de 2013
Durada 4 hores
Horari De 9.30 a 13.30 hores
Lloc de realitzacióAuditori de l’IDEC (Institut d’Educació Contínua) Balmes, 134 08008 Barcelona
PlànolidEC.pdf
Consulta als Ponents
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.