1a sessió del Seminari d'actualització de funció pública local



Seminari

d’actualització de Funció Pública Local


Impacte en la gestió de RH de la Llei de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local i del RDL 16/2013, de mesures per afavorir la contractació estable

 

Presentació

Amb aquesta sessió es volen abordar dos recents canvis normatius amb un elevat impacte sobre la gestió dels recursos humans, arran de l’aprovació, per una banda, de la Llei 27/2013, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local i, per l’altra, de la convalidació el passat 21 de gener del 2014 del Reial decret llei 16/2013, de mesures per afavorir la contractació estable i millorar l’ocupabilitat dels treballadors.

En primer lloc, s’analitzarà l’impacte que suposen sobre les polítiques de RRHH –dimensionament de plantilles, elaboració de plans d’ocupació, etc.- les previsions de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, en matèria de racionalització de l’estructura organitzativa de l’Administració local d’acord amb els principis d’eficiència, estabilitat i sostenibilitat financera i en l’àmbit del nou model de competències municipals, destinat a evitar duplicitats en la prestació de serveis entre Administracions. S’abordaran els impactes immediats d’aquesta Llei –tant en l’Administració matriu com en l’entramat instrumental que s’hi troba vinculat i constitueix una forma de gestió directa en la prestació de serveis- i també aquells diferits en el temps i que requereixen una planificació molt més acurada, per tal de facilitar la seva implantació de cara al proper mandat de les corporacions locals.

A continuació seran objecte d’anàlisi detallada les novetats introduïdes amb la promulgació del Reial decret llei 16/2013, que ha suposat la introducció d’un nou marc normatiu en matèria de contractació laboral i una major flexibilitat en l’organització del temps de treball, per tal de promoure el treball a temps parcial mitjançant una simplificació del seu règim laboral –duent-se a terme una nova regulació del contracte laboral a temps parcial-, tant pel que fa referència a la distribució irregular de la jornada com a través de modificacions en la regulació d’hores extraordinàries i del període de prova. També s’abordaran les modificacions introduïdes en matèria de conciliació de la vida laboral i familiar i en la Llei general de la Seguretat Social, amb l’objectiu de clarificar els conceptes inclosos en la base de cotització.

Direcció del seminari
M. Carme Noguer, cap de Recursos Humans de l’Ajuntament de Manlleu


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 11 de febrer de 2014. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions, es tindrà en compte la cobertura territorial (s’hi afavorirà la participació del màxim nombre possible d’ajuntaments), l’adequació al perfil del destinatari de l’acció formativa i l’ordre de recepció de les sol•licituds.

Edició 1


Dates 21 de febrer de 2014

Durada 4 hores

Horari 9.30 a 13.30 hores


Lloc de realització

Auditori de l’IDEC (Institut d’Educació Contínua)
Universitat Pompeu Fabra
Balmes, 134
08008 Barcelona

Plànol

idEC.pdf

Multimèdia