La tramitació d’activitats empresarials en el món local: de la seva regulació i règims d’intervenció i control, als models organitzatius i de tramitació electrònica



La tramitació d’activitats empresarials en el món local: de la seva regulació i règims d’intervenció i control, als models organitzatius i de tramitació electrònica


Presentació
La transparència en l’administració pública comporta un canvi cultural en les actituds i Aquesta acció formativa pren com a marc normatiu de partida la Directiva 2006/123/CE, de serveis de mercat interior (DSMI), que suposa un canvi de paradigma en la intervenció en activitats i que té per objectiu aconseguir un mercat interior efectiu que ha de permetre la implantació lliure de serveis i activitats, per via de l’eliminació d'obstacles legals i administratius, tot fomentant règims d'intervenció menor, com ara les comunicacions prèvies i les declaracions responsables.

La transposició al dret intern de la DSMI ha estat feta a través de diferents instruments normatius que han afectat, de manera molt especial, la implantació d’activitats en l'àmbit municipal. A Catalunya, es va publicar la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats, la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis i el Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives. Aquesta dispersió normativa modifica de manera substancial el règim vigent fins al moment i implica dificultat a l’hora de determinar els tràmits municipals que se’n deriven.

Destinataris
El curs està orientat a tècnics municipals de l’àmbit de territori, activitats o promoció econòmica, que necessiten conèixer millor la tramitació dels diferents règims d’intervenció en activitats continguda de manera dispersa en la normativa d’aplicació. El curs aprofundeix en la proposta definida a les ordenances tipus de la Diputació de Barcelona i les modificacions proposades per ajustar els procediments administratius i adaptar-los a les noves orientacions que comporta la seva tramitació telemàtica.

Docents
Jordi Artiga i Pasqual, enginyer tècnic de l’Ajuntament de Castellbisbal
Ferran Farriol i Vilà, cap de Servei al Consorci AOC
Susana Martínez Novella, directora de Serveis Jurídics de la Diputació de Barcelona
Anna Mas Vilella, lletrada coordinadora de la Direcció de Serveis Jurídics de la Diputació de Barcelona
Conxa Puebla Pons, cap de Servei d'Assistència Jurídica Local de la Diputació de Barcelona
Susana Sánchez Pérez, cap de Servei d'Assessoria Jurídica de la Diputació de Barcelona


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 25 de maig de 2014. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions, es tindrà en compte la cobertura territorial (s’afavorirà la participació del màxim nombre possible d’ajuntaments), l’adequació al perfil del destinatari de l’acció formativa i l’ordre de recepció de les sol·licituds. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari electrònic.

Edició 1


Dates 5, 12 i 17 de juny de 2014

Durada 15 hores

Horari 9.00 a 14.30 hores


Lloc de realització

idEC (Institut d’Educació Contínua)
Universitat Pompeu Fabra
Balmes, 134
Barcelona

Plànol

idEC.pdf