1a sessió del Seminari d'actualització de funció pública local



Seminari

d’actualització de Funció Pública Local

 

Presentació
Amb aquesta sessió encetem el Seminari del 2015 presentant el contingut i les condicions del primer Acord comú de condicions per als empleats públics dels ens locals de Catalunya de menys de 20.000 habitants (2015-2017) que s’ha signat recentment a Catalunya entre les entitats municipalistes FMC i ACM i les centrals sindicals CCOO i UGT –inscrit ja al Registre de convenis i acords col·lectius de treball de la Generalitat de Catalunya amb codi 79100015072015, amb vocació de servir com a instrument de facilitar l’establiment d’un marc comú de relacions laborals en el conjunt d’empleats públics de les entitats locals catalanes a les quals s’adreça aquest acord i del personal que presta serveis en la pluralitat d’ens instrumentals (organismes autònoms, fundacions, societats de capital, etc.) que depenen o es troben adscrits a aquestes entitats locals.

La sessió s’estructura temàticament primer abordant un aspecte que genera una enorme controvèrsia en la pràctica jurídica i la gestió de RRHH -sobretot arran de la nova redacció de l’article 92.1 de la Llei de bases de règim local introduïda per la Llei de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local-, com és la del règim de permisos i llicències dels empleats de l’Administració local i la seva possible interpretació expansiva més enllà de les previsions bàsiques estatals, ja que s’observa una evident contradicció normativa entre la regulació establerta amb caràcter bàsic a l’article 48 de l’EBEP respecte de les previsions que efectua la Llei catalana de conciliació, com també en relació al model que estableix el recent Acord comú de condicions signat a Catalunya, sense deixar de banda el marc normatiu que estableix per al personal laboral l’Estatut dels treballadors.

A continuació s’analitzarà l’estructura i el contingut del nou Acord comú de condicions signat recentment per les entitats municipalistes catalanes i les centrals sindicals abans esmentades i com s’articularà la seva interpretació i seguiment durant tot el seu període de vigència i, finalment, es presentarà una nova secció d’aquest Seminari, denominada Pràctica Jurídica, que tindrà per objectiu abordar en cada sessió, de forma eminentment pràctica, un àmbit de rellevància o complexitat en la gestió local de RRHH, a càrrec d’especialistes o experts en cadascuna de les matèries. En aquesta primera sessió, s’abordaran els requisits i procediment per a l’adhesió a aquest acord comú, a càrrec del mateix responsable d’aquesta nova Secció.


Direcció del Seminari
M. Carme Noguer, cap de Recursos Humans de l’Ajuntament de Manlleu.


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 9 de març de 2015. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions, es tindrà en compte la cobertura territorial (s’hi afavorirà la participació del màxim nombre possible d’ajuntaments), l’adequació al perfil del destinatari de l’acció formativa i l’ordre de recepció de les sol•licituds.

Edició 1


Dates 11 de març de 2015

Durada 4 hores

Horari 9.30 a 13.30 hores


Lloc de realització

Auditori de l’IDEC (Institut d’Educació Contínua)
Balmes, 134
08008 Barcelona

Plànol

idEC.pdf

Multimèdia