2a sessió del Seminari d'actualització de funció pública local



Seminari

d’actualització de Funció Pública Local


Presentació
Amb aquesta sessió es volen abordar dos canvis normatius amb un elevat impacte sobre la gestió dels recursos humans, arran de l’aprovació, per una banda, de la nova disposició addicional setena de la Llei 16/1991, de les policies locals i, per l’altra, per la propera promulgació del nou Reglament del procediment del règim disciplinari aplicable als cossos de policia local de Catalunya.

En una primera part de la sessió es presentaran per part dels responsables del Departament d’Interior les principals novetats introduïdes per la Llei 3/2015, de mesures fiscals i financeres, en l’àmbit de les policies locals arran de la nova classificació a efectes econòmics de les categories d’agent i caporal, com també els canvis introduïts per la mateixa norma en la Llei 4/2003, de 7 d’abril, d’ordenació del sistema de seguretat pública de Catalunya. Concretament s’abordaran els aspectes novedosos recollits en l’article 25 bis –relatiu al nou Registre de les policies locals de Catalunya- i 25 ter –relatiu al document d’acreditació professional- i com es planteja el seu desplegament futur. A continuació s’abordarà també el contingut del futur Reglament del procediment del règim disciplinari aplicable als cossos de policia local de Catalunya i les seves principals novetats.

Per tal d’analitzar l’impacte que des de la perspectiva de gestió de recursos humans de les entitats locals suposa aquesta nova disposició addicional setena de la Llei de les policies locals de Catalunya s’analitzarà amb més profunditat les principals qüestions i decisions que cal abordar per dur a terme l’aplicació pràctica d’aquesta novetat des de la perspectiva de gestió de la plantilla municipal i de la relació i valoració de llocs de treball; com també les situacions que pot generar en les diferents vicissituds d’ocupació d’un mateix lloc de treball per part de funcionaris interins, en pràctiques o funcionaris de carrera.

Finalment la secció de Pràctica Jurídica abordarà la qüestió relativa a la forma i metodologia de càlcul de la taxa de reposició d’efectius de cara a l’aprovació de l’oferta d’ocupació pública a la llum de les previsions establertes per la Llei de pressupostos generals de l’Estat per al 2015.



Direcció del Seminari
M. Carme Noguer, cap de Recursos Humans de l’Ajuntament de Manlleu.
Fernando Hernandez Baena, tècnic assessor de la Diputació de Barcelona, i responsable de la Secció de Pràctica Jurídica.





Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 7 de maig de 2015. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions, es tindrà en compte la cobertura territorial (s’hi afavorirà la participació del màxim nombre possible d’ajuntaments), l’adequació al perfil del destinatari de l’acció formativa i l’ordre de recepció de les sol•licituds.

Edició 1


Dates 12 de maig de 2015

Durada 4 hores

Horari 9.30 a 13.30 hores


Lloc de realització

Auditori de l’idEC (Institut d’Educació Contínua)
Universitat Pompeu Fabra
Balmes, 134
08008 Barcelona

Plànol

idEC.pdf

  Consulta als Ponents