Estratègies per al desenvolupament del turisme rural



Descarregar

programa en PDF

 

 

Estratègies per al desenvolupament del turisme rural

 

 

Presentació

 

Les estratègies de desenvolupament del turisme rural han de permetre mantenir, conservar, recuperar i potenciar els espais rurals i naturals, millorant la qualitat de vida dels seus habitants i de les futures generacions.

La recerca de quina ha de ser la forma en què les nostres destinacions i productes tinguin un avantatge competitiu en el context actual d’alta competència passa per oferir experiències turístiques memorables sostenibles.

El nostre client busca veritables experiències rurals, és a dir, un  paisatge, unes  activitats i unes vivències que resultin curioses, divertides, relaxants, educatives... i altament gratificants per a un client que prové de la gran ciutat i que, per tant, té un estil de vida totalment diferent.

El seminari dóna les eines per cercar i potenciar els aspectes diferenciadors de la proposta rural de la seva localitat i mostra els passos a seguir per dissenyar, construir, gestionar i promocionar experiències turístiques memorables, a on l’animació turística té un paper clau.

 

Destinataris

 

Professionals de l’Administració pública en l’àmbit (tècnics, gestors, regidors...) que hi estiguin relacionats.

 

Docent

 

Rocio Giráldez, diplomada en Turisme i Tècnica en Comerç i Màrqueting. Ex-gerent d'un consorci de turisme de la província de Barcelona i directora d'un projecte internacional de desenvolupament  turístic a Cabo Verde. Actualment col•labora amb temes de formació i desenvolupament rural a la província de Granada, i amb sistemes d'implantació de Qualitat de la "Secretaría de Turismo de España", amb diferents destinacions espanyoles, col•laborant amb THR International Tourism Consultants.

 

Olga Villacampa,  llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona. Consultora en màrqueting i comunicació turística i mediambiental. Directora i sòcia fundadora de Noema Consulting. Exdirectora de la consultoria turística ATI markefin. Coautora del llibre Màrqueting turístic (Eumo-Editorial), traduït al castellà per Octaedro.

 

Programa

 

1. Conèixer les regles de joc: el marc normatiu.

2. Les noves demandes de turisme. Evolució i perspectives.

3. El consumidor al poder. El centre de gestió de les destinacions i les organitzacions.

4. Creant experiències turístiques memorables en destinacions rurals:

La gestió de les experiències i de les emocions

La recerca de la temàtica estrella i complementàries en turisme rural

El disseny de l’experiència

La posada en escena de l’experiència MEMORABLE

Experiències memorables i innovadores nacionals i internacionals

5. La comercialització

Què comunicar i com fer-ho

La comunicació innovadora i adaptada a les noves tecnologies

Els paquets a mida / els paquets dinàmics

La comercialització directa, consorciada i a través d’intermediaris

Qui és qui en la xarxa comercial

Col•laboracions comercials, una estratègia d’alta rendibilitat i baix cost

6. La gestió global de les experiències: models de cooperació públic i privat  en el territori.


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 12 de novembre del 2007. La inscripció és gratuïta i el nombre de places està limitat. Per a la selecció de les inscripcions es tindrà en compte la cobertura territorial, afavorint la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible, i l’ordre de recepció d’aquestes. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari que trobareu al web de la Federació: www.fmc.cat

Edició 1


Dates 19, 21 i 22 de novembre del 2007

Durada 12 hores

Horari 10.00 a 14.00 hores


Lloc de realització

Fundació UPC
Edifici Vèrtex
Plaça Eusebi Güell, 6
08034 Barcelona

Fundació Politècnica de Catalunya

Plànol

UPC.pdf