Protecció i seguretat de dades en les organitzacions



Descarregar

programa en PDF

 

 

Protecció i seguretat de dades a les organitzacions

 

Presentació

 

El seminari presenta com establir polítiques de protecció i seguretat per a una gestió correcta de les dades de caràcter personal, tant pel que fa a l’organització interna com pel que fa als fitxers de clients, de màrqueting, de deutors i de creditors.

 

Es tractaran, així mateix, polítiques de protecció i privacitat en relació amb els negocis electrònics que facin les comunicacions comercials per via electrònica. El compliment de la normativa vigent evita riscos de sancions, protegeix d’atacs de tercers i dóna confiança a clients i consumidors.

 

Destinataris

 

Professionals de l’Administració pública (arquitectes, enginyers, gestors, personal administratiu, tècnics...) i tot treballador de l’Administració pública que estigui interessat en aquesta temàtica.

 

Docent

 

Josep Matas. Advocat especialitzat en dret de la informació, protecció de dades personals i dret de les noves tecnologies.

 

Programa

 

1. La protecció de les dades de caràcter personal: un nou dret fonamental.

2. Competències i funcions de les agències de protecció de dades estatal i catalana.

3. Obligacions generals dels ens locals per a la seva adequació a la normativa.

4. El procés d’identificació, creació, declaració dels fitxers.

5. El document de seguretat i els protocols de treball.

6. Els nivells de seguretat, específicament en els tractaments de dades dels ens locals.

7. Les mesures de seguretat que s’exigeixen als tractaments automatitzats.

8. Les mesures de seguretat que cal aplicar als fitxers en suport paper.

9. Incorporació dels criteris en matèria de protecció de dades a la normativa interna.

10. El dret a la informació en la recollida de dades dels interessats o afectats.

11. El consentiment per al tractament de les dades.

12. Drets dels interessats o afectats: accés, rectificació, oposició i cancel•lació.

13. L’externalització de serveis i el tractament de les dades.

14. Les responsabilitats i la gestió interna.

15. Els usuaris que accedeixen a les dades en compliment de les seves funcions.

16. Règim dels principals fitxers dels ens locals.

17. Els controls de compliment i les auditories.

18. Protecció de dades, transparència administrativa i dret d’accés dels ciutadans.

19. La web de l’ens local i l’adequació a la normativa de protecció de les dades.

 


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 3 de març de 2008. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions es tindrà en compte la cobertura territorial (s’afavorirà la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible) i l’ordre de recepció d’aquestes. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari que trobareu al web de la Federació: www.fmc.cat

Edició 1 | Edició 2 | Edició 3


Dates 11, 13 i 14 de març de 2008

Durada 15 hores

Horari 9.30 a 14.30 hores


Lloc de realització

Fundació UPC
Edifici Vèrtex
Plaça Eusebi Güell, 6
08034 Barcelona

Fundació Politècnica de Catalunya

Plànol

UPC.pdf