Presentació
El seminari presenta com establir polítiques de protecció i seguretat per a una gestió correcta de les dades de caràcter personal, tant pel que fa a l’organització interna com pel que fa als fitxers de clients, de màrqueting, de deutors i de creditors.
Es tractaran, així mateix, polítiques de protecció i privacitat en relació amb els negocis electrònics que facin les comunicacions comercials per via electrònica. El compliment de la normativa vigent evita riscos de sancions, protegeix d’atacs de tercers i dóna confiança a clients i consumidors.
Destinataris
Professionals de l’Administració pública (arquitectes, enginyers, gestors, personal administratiu, tècnics...) i tot treballador de l’Administració pública que estigui interessat en aquesta temàtica.
Docent
Josep Matas. Advocat especialitzat en dret de la informació, protecció de dades personals i dret de les noves tecnologies.
Programa
1. La protecció de les dades de caràcter personal: un nou dret fonamental.
2. Competències i funcions de les agències de protecció de dades estatal i catalana.
3. Obligacions generals dels ens locals per a la seva adequació a la normativa.
4. El procés d’identificació, creació, declaració dels fitxers.
5. El document de seguretat i els protocols de treball.
6. Els nivells de seguretat, específicament en els tractaments de dades dels ens locals.
7. Les mesures de seguretat que s’exigeixen als tractaments automatitzats.
8. Les mesures de seguretat que cal aplicar als fitxers en suport paper.
9. Incorporació dels criteris en matèria de protecció de dades a la normativa interna.
10. El dret a la informació en la recollida de dades dels interessats o afectats.
11. El consentiment per al tractament de les dades.
12. Drets dels interessats o afectats: accés, rectificació, oposició i cancel•lació.
13. L’externalització de serveis i el tractament de les dades.
14. Les responsabilitats i la gestió interna.
15. Els usuaris que accedeixen a les dades en compliment de les seves funcions.
16. Règim dels principals fitxers dels ens locals.
17. Els controls de compliment i les auditories.
18. Protecció de dades, transparència administrativa i dret d’accés dels ciutadans.
19. La web de l’ens local i l’adequació a la normativa de protecció de les dades.
Inscripcions
El termini d’inscripció finalitza el dia 3 de març de 2008. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions es tindrà en compte la cobertura territorial (s’afavorirà la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible) i l’ordre de recepció d’aquestes. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari que trobareu al web de la Federació: www.fmc.cat
Edició 1 | Edició 2 | Edició 3
Dates 11, 13 i 14 de març de 2008
Durada 15 hores
Horari 9.30 a 14.30 hores
Lloc de realitzacióFundació UPC Edifici Vèrtex Plaça Eusebi Güell, 6 08034 Barcelona
Fundació Politècnica de Catalunya
PlànolUPC.pdf
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.