Les noves necessitats i els nous reptes de l’educació permanent



Descarregar

programa en PDF

 

 

Les noves necessitats i els nous reptes de l’educació permanent

 

Presentació

 

Les noves exigències de la societat i el treball susciten expectatives que requereixen que tota persona continuï renovant els seus coneixements i capacitats al llarg de tota la vida. Aquesta noció coincideix amb una altra que ha agafat pes en els darrers anys: la noció de la societat educativa, en la qual tot pot ser una bona ocasió per aprendre i desenvolupar les capacitats de les persones.

 

La formació permanent i, per tant, també la formació en edat adulta, s’entén, en la societat de la informació, com una necessitat de les persones i de les societats, no només com a base per al desenvolupament econòmic, sinó també com a base de la convivència, de la participació ciutadana i, en general, de l’exercici de drets i l’assumpció de deures individuals i col•lectius en les societats democràtiques.

 

Els ens locals seran cada dia més importants en la gestió educativa de la ciutat. I ho seran molt més en aquells àmbits formatius no obligatoris, molts dels quals són imbricats i desenvolupats des d’institucions i entitats diverses, com és el cas de l’educació per a persones adultes. Els ens locals hauran d’esdevenir l'eix vertebrador i un punt de referència d’aquests plans locals de formació d’adults i hauran de reivindicar un paper més actiu en l’articulació de la formació de la població adulta present en el seu territori.

 

 

Destinataris

 

Tècnics municipals de l’àrea d’educació

 

Docents

 

Rosa M. Falgas, presidenta d’ACEFIR (Associació Catalana per a l'Educació, la Formació i la Recerca)

Montserrat Casamitjana, cap de la Secció d’Educació Permanent de la Diputació de Barcelona

Pep Aparicio Gaudas, director del CREC (Centre de Recursos i Educació Contínua)

Carles Sigalés, professor de polítiques educatives als estudis de psicologia i ciències de l'educació de la Universitat Oberta de Catalunya

 

Programa

 

1. El concepte d’educació permanent al segle XXI: la planificació al territori
Municipi i educació de persones adultes

2. Com s’han de configurar els centres i les escoles de formació d’adults al territori

 

3. Els plans locals d’adults com a marc general de les diverses accions que coexisteixen al territori en matèria d’educació permanent

 

4. La societat del coneixement i l'educació permanent

Nous plantejaments en les maneres d’aprendre: les TIC

Experiències exitoses

 


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 28 d’abril de 2008. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions es tindrà en compte la cobertura territorial (s'afavorirà la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible) i l’ordre de recepció de les inscripcions. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari que trobareu al web de la Federació: www.fmc.cat

Edició 1


Dates 8, 15, 22 i 29 de maig de 2008

Durada 16 hores

Horari 9.30 a 13.30 hores


Lloc de realització

Associació de Mestres Rosa Sensat
Av. Drassanes, 3
08001 Barcelona

Tékhne (Associació Catalana de Tècnics Municipals d’Educació)

Plànol

Tékhne.pdf