Gestió de la comunicació en processos d’acollida



Descarregar

programa en PDF

 

 

Gestió de la comunicació en processos d’acollida

 

Presentació

 

Els processos d’acollida de nouvinguts plantegen nous reptes als responsables municipals. Una correcta gestió dels principis i les eines de comunicació pot resultar clau en la integració dels nous ciutadans i facilitar la tasca relativa a les polítiques d’acollida

 

Objectius

 

Que els participants puguin

 

- identificar i conèixer les claus de la comunicació eficient;

- ser conscients que existeixen uns mínims factibles per realitzar una bona comunicació;

- que aquests mínims s’incorporin de manera automàtica als hàbits comunicatius;

- que siguem capaços de dissenyar actuacions de comunicació ben orientades, sobretot tenint en compte les característiques singulars de les persones nouvingudes.

 

Destinataris

 

Responsables polítics, directius i personal amb responsabilitat en les àrees de serveis a les persones, serveis socials, comunicació, informació i atenció als ciutadans, amb interès a millorar la relació que s’estableix entre l’organització municipal i els col•lectius de ciutadans nouvinguts, prioritàriament en processos d’acollida.

 

Programa

 

1. Aspectes bàsics de la comunicació en entorns municipals

 

-          Importància de la gestió de la comunicació dintre de l’escenari dels serveis públics

-          Entorn comunicatiu a tenir en compte a l’hora de prendre decisions

-          Els registres de la comunicació pública, aplicats als segments nouvinguts

-          Els tres conceptes clau per tenir èxit comunicatiu

 

2. La comunicació en processos d’acollida

 

-          Primera diagnosi de les pràctiques comunicatives actuals en relació amb les pràctiques d’integració ciutadana

-          Reflexió sobre algunes pràctiques actuals: aprenentatges clau

-          El paper de la comunicació en la recepció i acollida de població nouvinguda

-          La sensibilització ciutadana envers l’acollida de població nouvinguda

 

 

Docent

 

Loreto Rubio Odériz. Doctora en Management Sciences per l’URL i màster en Direcció pública per ESADE. La seva carrera professional ha estat sempre vinculada a la gestió del màrqueting i la comunicació en entorns públics i socials. Va ser directora de Relacions Externes i Qualitat al Sector de Mobilitat i Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona. Actualment és sòcia directora del grup GAPS Innova – Sinergia Value.


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 16 de maig de 2008. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions es tindrà en compte la cobertura territorial (s’afavorirà la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible), i l’ordre de recepció d’aquestes. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari que trobareu al web de la Federació: www.fmc.cat.

Edició 1 | Edició 2


Dates 26 i 28 de maig de 2008

Durada 8 hores

Horari 10.00 a 14.30 hores


Lloc de realització

Federació de Municipis de Catalunya
Via Laietana, 33 6è 1a
08003 Barcelona

GAPS Innova

Plànol

FMC.pdf