Gestió de queixes i reclamacions
Presentació
La recerca del benestar i la satisfacció dels nostres usuaris ha d’afavorir el disseny i la implantació de circuits que analitzin les causes que han motivat qualsevol reclamació, amb la finalitat d’adoptar les mesures necessàries per corregir els motius que han donat lloc a la queixa i, alhora, poder donar una resposta adequada i ràpida.
Objectius
- Avaluar l’impacte que les queixes tenen sobre la rendibilitat de la institució.
- Conscienciar sobre el valor de les queixes com a recurs per fidelitzar els usuaris.
- Sotmetre a un examen crític el sistema de gestió de queixes, i identificar oportunitats de millora.
- Organitzar la informació procedent de les queixes per preveure-les, avançar-se als errors de racionalització, però també de millora, com a instrument de gestió.
Destinataris
Responsables d’atenció al client, de qualitat, i a totes les persones que atenen les queixes i reclamacions dels usuaris.
Docents
Enric Giner Rodríguez. Estudis de dret per la Universitat Central de Barcelona, diplomat per ESADE i per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya en funció gerencial en les administracions públiques, diplomat universitari de postgrau en Direcció del desenvolupament econòmic local. Gerent de l’Ajuntament d’Esplugues; conseller delegat de la societat mixta Promoció i Gestió de Serveis Esplugues, S.A.; coordinador de l’Àrea de Programació i Planificació durant el temps en què es va fer l’estudi d’adaptació de l’Ajuntament d’Esplugues a una estructura gerencial; membre de la Comissió Tècnica de Qualitat de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (1999-2007); gerent de l’Ajuntament d’Esplugues (1991-2007), i primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament d’Esplugues des de l’any 2007.
Programa
1. Marc organitzatiu de la gestió de queixes, suggeriments i comunicats de la ciutadania: sistema de participació ciutadana. Organigrama funcional i mapa de processos d’un ajuntament.
2. Procés de gestió de queixes, suggeriments i comunicats de la ciutadania:
- Diagrama de flux i quadre de responsabilitats (RECI).
- Sistema d’informació / quadre de comandament.
- Guies de treball: Manual d’atenció telefònica i presencial.
- Recursos: punts d’atenció a la ciutadania. Competències professionals del personal implicat. Aplicació informàtica que suporta el procés, desenvolupada en entorn de programari de grup (groupware).
- Canals d’accés al servei: presencials i telemàtics.
- Campanyes de divulgació del servei.
3. Revisió i millora: grau d’acompliment dels compromisos de servei i satisfacció dels usuaris/àries. Accions correctores i preventives. Efectivitat del servei.
4. Font d’informació rellevant per a la revisió i millora dels compromisos de servei amb la ciutadania.
Inscripcions
El termini d’inscripció finalitza el dia 5 de maig de 2008. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions es tindran en compte la cobertura territorial (s’afavorirà la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible) i l’ordre de recepció de les inscripcions. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari que trobareu al web de la Federació: www.fmc.cat.
Edició 1 | Edició 2
Dates 13 i 15 de maig de 2008
Durada 8 hores
Horari 10.00 a 14.00 hores
Lloc de realitzacióFundació UPC Edifici Vèrtex Plaça Eusebi Güell, 6 08034 Barcelona
Fundació Politècnica de Catalunya
PlànolUPC.pdf
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.