Eines per a la gestió d’equips de serveis socials i la prevenció de l’estrès



CURS PRESENCIAL
Eines per a la gestió d’equips de serveis socials i la prevenció de l’estrès


Presentació
Els desafiaments com l'estrès i el burn-out són freqüents en el sector dels serveis socials. En el pla individual, els causants poden ser la manca d’estímuls, unes expectatives massa altes, tasques rutinàries, o bé no comptar amb els equips, recursos o coneixements necessaris per executar certes tasques. En el treball per equips, els entrebancs en la gestió del temps, la incomprensió entre col·laboradors, la falta d'empatia o discrepàncies mal gestionades, també contribueixen significativament a la generació d’estrès. A més, s’hi afegeixen les situacions de complexitat relacional i emocional pròpies de l’atenció a persones en situació de vulnerabilitat. Tot plegat pot dur a què el o la professional percebi una gran distància entre els seus propis ideals i la realitat de la seva vida laboral, situació que pot portar-lo a patir el síndrome del burn-out.

 

Per això, és crucial que les professionals del sector desenvolupin estratègies efectives de gestió relacional i emocional, així com de prevenció i afrontament de situacions potencialment estressants. Eines i mètodes com l’auto-lideratge, l’auto-cura i el mindfulness poden ajudar a les professionals dels equips a créixer, actuar i relacionar-se en un entorn laboral saludable i de qualitat.

 

Aprofundir en el coneixement dels diversos models de lideratge i identificar els diferents estils relacionals dins dels equips, així com el desenvolupament de competències comunicatives com l'escolta activa i el feedback positiu, són també claus per fomentar un ambient de treball enriquidor i favorable al benestar dels professionals.

 

 

Objectius

L’objectiu general de la formació és acompanyar les professionals, afavorint el benestar laboral amb eines aplicables al seu dia a dia. Al mateix temps, el curs també busca potenciar una gestió d’equips que afavoreixi el benestar laboral de les professionals, posant especial atenció en els contextos d’estrès i situacions de càrrega emocional.

 

Els objectius específics inclouen:

-Proporcionar eines i estratègies per prevenir i gestionar l’estrès i altres desafiaments emocionals inherents a la pràctica professional.

-Facilitar la incorporació de mètodes i solucions que permetin als equips professionals créixer, actuar i interaccionar en un entorn laboral saludable i de qualitat.


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza a les 15 hores del dia 11 de juny de 2025. La inscripció és gratuïta i el nombre de places, limitat. Per a la selecció de les inscripcions, es tindrà en compte la cobertura territorial (s’afavorirà la participació del màxim nombre possible d’ajuntaments), l’adequació al perfil del destinatari de l’acció formativa i l’ordre de recepció de les sol·licituds. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari que trobareu al web de la Federació: www.fmc.cat.

Edició 1


Dates 18 i 26 de juny i 9 i 11 de juliol de 2025

Durada 16 hores

Horari 9.30 a 14.00 h


Lloc de realització

UPF-BSM (Barcelona School of Management)
Universitat Pompeu Fabra
Balmes, 134. Barcelona

Com arribar-hi