Seminari de Gestió Local



Descarregar

programa en PDF

 

 

Seminari de Gestió Local 

 

 

Objectius

 

- Proporcionar una visió general dels principals aspectes jurídics i organitzatius de la gestió municipal.

- Aportar eines i coneixements per aplicar millores en la gestió dels recursos en el desenvolupament de la seva activitat.

- Conèixer la nova llei de contractes del sector públic 30/2007.

 

Destinataris

 

Professionals qualificats de l’Administració pública de les àrees municipals de gestió econòmica de serveis locals, preferentment de l’àrea econòmica.

 

 

Programa

1. LA GESTIÓ DEL DEUTE

Aspectes jurídics de l’endeutament a l’Administració local:

·          Ràtios que cal complir.

·          Capítol VII del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

·          Tutela financera i els seus models, per a l’autorització o bé comunicació dels préstecs a la Generalitat de Catalunya.

·          La Llei 18/2001 d’estabilitat pressupostària (Llei 15/2006, de 26 de maig, de reforma d’aquesta), el Reglament que la desenvolupa (Reial decret 1463/2007 de 2 de novembre) i el Reial decret legislatiu 2/2007, de 28 de desembre, pel que se n’aprova el text refós.

 

Concurrència a l’hora de demanar ofertes per a nous préstecs:

 

·          Condicions: tipus d’interès fix, tipus d’interès variable, tipus mixt. Tipus d’interès amb derivat financer associat.

·          Avantatges i inconvenients.

·          Altres condicions importants.

o         La possibilitat d’amortització anticipada.

o         Refinançament d’un o diversos préstecs.

 

·          Oberts al canvi: minimitzar costos o maximitzar la rendibilitat:

o         Col·locació d’excedents de tresoreria versus disposició immediata del préstec.

o         Diferents cobertures o assegurances del tipus d’interès dels préstecs.

o         Avantatges i riscos.

 

Debat i conclusions

 

2. LA LLEI DE CONTRACTES DEL SECTOR PÚBLIC 30/2007 DE 30 D’OCTUBRE

 

·          La Llei de contractes del sector públic: aspectes generals. Objectius.

·          Tipologia de contractes: en especial el contracte de col·laboració públic-privat.

·          Els contractes subjectes a regulació harmonitzada.

·          La preparació del contracte.

·          Les parts en el contracte. El perfil del contractant.

·          La selecció del contractista i l’adjudicació dels contractes.

·          El recurs especial en matèria de contractació.

·          La racionalització en la contractació.

·          Efectes, compliment i extinció dels contractes administratius.

·          La contractació electrònica.

·          Normes específiques de contractació en les entitats locals

Debat i conclusions

 

Docents

 

Maurici Algué. Economista. Cap de Secció de Tresoreria de l’Ajuntament de Manresa i professor col·laborador de la Fundació UPC.

Manuel Díaz Espiñeira. Cap de l'Àrea de Classificació Empresarial i Registres de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Generalitat de Catalunya.

 


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 3 de juny de 2008. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions es tindran en compte la cobertura territorial (s’afavorirà la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible) i l’ordre de recepció de les inscripcions. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari que trobareu al web de la Federació: www.fmc.cat.

Edició 1


Dates 10 i 12 de juny de 2008

Durada 8 hores

Horari 10.00 a 14.00 hores


Lloc de realització

Fundació UPC
Edifici Vèrtex
Plaça Eusebi Güell, 6
08034 Barcelona

Fundació Politècnica de Catalunya

Plànol

UPC.pdf