Problemes psicosocials emergents en l’adolescència



Descarregar

programa en PDF

 

Problemes psicosocials emergents en l’adolescència

 

Presentació

 

Cada cultura ha construït les seves representacions socials sobre què és infància i adolescència. Malgrat que a molts els sembli que amb els adolescents actuals tenim “un problema”, al llarg de la història, en moltes societats, l’adolescència, o com s’anomenés en cada moment, ha estat una etapa complicada del desenvolupament humà caracteritzada per l’inici de la independència de la família d’origen i la integració en la societat.

 

Hem triat algunes temàtiques que en la nostra societat es converteixen cada cop més en problemàtiques. Algunes són més emergents que d’altres però continuen interpel•lant-nos com a societat. D’altres semblaven haver minvat i no està sent així. A més, el canvi constant de la realitat social fa que siguin necessaris espais aplicats per a reflexionar sobre la millora de les anàlisis i les intervencions.

Cal resituar les polítiques d’infància, adolescència i família en un lloc més prioritari entre les polítiques generals per adequar les respostes assistencials a les necessitats dels destinataris. Cal, doncs, construir una VISIÓ compartida sobre infància, adolescència i famílies, i assumir el REPTE que suposa donar respostes de qualitat a aquests ciutadans

 

Objectius

 

• Analitzar les principals tendències en aquest àmbit

• Millorar les representacions socials sobre la població més jove del nostre entorn sociocultural.

• Millorar les actituds i les habilitats per a la detecció, atenció i, quan calgui, derivació, i la coordinació de les actuacions amb altres professionals.

 

Destinataris

 

Persones que participin en dispositius d’atenció a adolescents i famílies. Han d’estar disposats a fer un treball de lectura i reflexió entre sessions i a intercanviar de forma activa la seva experiència per millorar la generació de propostes entre les persones participants.

 

Programa

 

• PRESENTACIÓ de les intervencions que desenvolupen les persones assistents

• CONCEPTUALITZACIÓ de l’adolescència

• ALGUNS PROBLEMES PSICOSOCIALS EN L’ADOLESCÈNCIA

Violència entre iguals

Violència en les relacions en parelles joves

Violència cap als progenitors

Violència cap als adolescents

Embarassos i IVE

Abús d’alcohol i altres drogues

Trastorns del comportament alimentari

• TENDÈNCIES I REPTES EN LA INTERVENCIÓ

PREVENCIÓ

Presentació d’una selecció d’experiències des de diferents àmbits

• PROPOSTA D’ELEMENTS DE MILLORA als dispositius on treballen les persones assistents

 

Docent

 

José Manuel Alonso Varea, director d’ITER (consultoria, recerca i formació en benestar, salut i organitzacions), llicenciat en Psicologia per la Universitat de Barcelona i màster en Direcció Pública (ESADE).

 


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 19 de setembre de 2008. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions es tindrà en compte la cobertura territorial i s’afavorirà la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible; també es tindrà en compte l’ordre de recepció de les inscripcions. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari que trobareu al web de la Federació: www.fmc.cat.

Edició 1


Dates 29 de setembre i 6, 20 i 27 d’octubre de 2008

Durada 18 hores

Horari 9.30 a 14.30 hores


Lloc de realització

Federació de Municipis de Catalunya
Via Laietana, 33, 6è 1a
08003 Barcelona

ITER – BSO (benestar, salut i organitzacions)

Plànol

FMC.pdf