Experiències de transformacions de mercats municipals



Descarregar

programa en PDF

 

 

Experiències de transformacions de mercats municipals

 

 

Presentació

 

En els darrers anys molts ajuntaments estan impulsant processos de modernització dels mercats municipals i busquen fórmules per garantir que aquests equipaments surtin de situacions de decadència o risc de decadència, amb l’objectiu que continuïn sent autèntiques locomotores comercials. Aquests processos de modernització acaben incloent, de manera conjunta o separada obres de remodelació i recomposició de l’oferta comercial del mercat, reforma de les ordenances de funcionament, etc., i sempre acostumen a anar acompanyats de complexos processos de negociació amb els comerciants concessionaris, que tenen por al canvi i hi són una mica reticents.

 

Donat que hi ha diversitat de situacions i no existeix una única fórmula que sigui aplicable a les diferents realitats de cada municipi, pensem que és molt útil que els responsables municipals de comerç, tant polítics com tècnics, puguin conèixer experiències concretes i intercanviar impressions. La visita als espais reals permet que els participants en el seminari es facin una idea mes precisa de les transformacions i funcionament actual de l’equipament, i pot facilitar la intervenció puntual d’algun paradista per comentar la seva valoració del cas.

 

Destinataris

 

Responsables municipals de comerç, tant polítics com tècnics, així com els directors i responsables de mercats municipals que estiguin immersos en processos de canvi o que els hagin d’abordar.

 

Docents

 

Rosa Garcia. Tècnica de comerç de l'Ajuntament de Barberà del Vallès des de l'any 2001 fins el 2007. Des del 2008 és la coordinadora del Projecte de la Llei de Barris al barri de La Romànica.

Joan Bonastre. President del Mercat de Santa Caterina.

Oscar Martín. Cap d’estudis de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona amb àmplia experiència en la gestió i direcció de fires i mercats. Autor de diversos estudis comercials sobre mercats municipals.

 

Programa

 

11 de novembre: Visita al Mercat de Barberà del Vallès.

18 de novembre: Experiècies dels mercats de Santa Caterina i del Poblenou de Barcelona.

 

Per a cada experiència de mercat municipal s’analitzarà:

 

- La situació de partida del mercat i dels seus operadors abans d’iniciar el canvi, i el tipus de municipi en què es troba.

- Qui va prendre la iniciativa.

- Quin ha estat el procés que ha seguit la negociació entre comerciants i Ajuntament.

- Les mesures que s’han aplicat i com s’han implantat (inversions, finançament, reformes d’ordenances, canvis d’operadors, etc.).

- Resultats que han donat i grau de satisfacció actual dels agents implicats.

- Quins han estat els factors clau de l’èxit de l’operació i els principals errors o riscos que cal evitar.

 


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 3 de novembre de 2008. La inscripció és gratuïta i el nombre de places limitat. Per a la selecció de les inscripcions es tindrà en compte la cobertura territorial (s’afavorirà la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible) i l’ordre de recepció d’aquestes. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari que trobareu al web de la Federació: www.fmc.cat

Edició 1


Dates 11 i 18 de novembre de 2008

Durada 8 hores

Horari 9.30 a 14.30 hores


Lloc de realització

Escodi (Escola Superior de Comerç i Distribució)
Edifici del Vapor Universitari
C/ Colom 114
Terrassa

ESCODI
(Escola Superior de Comerç i Distribució)

Plànol

ESCODI.pdf