Us informem que a partir del 20 d’octubre entrarà en funcionament el nou servei TelcoCat d’atenció als municipis per a la gestió d’incidències massives en els serveis de telecomunicacions, mitjançant el telèfon 900 022 900

Aquest servei, exclusiu per a ajuntaments i altres ens locals, permetrà una comunicació directa amb les operadores adherides al Protocol TelcoCat, impulsat per la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de millorar la connectivitat i garantir una xarxa robusta i equitativa arreu del territori






15/10/2025

El servei facilita el registre, seguiment i resolució d’incidències, dins del Protocol TelcoCat, impulsat per la Generalitat amb la col·laboració de les operadores i els ens locals, per millorar la connectivitat i la gestió de casos crítics; i neix de la necessitat de garantir una xarxa robusta, eficient i equitativa, que doni resposta a les creixents demandes de serveis digitals de qualitat, especialment en aquells municipis on les condicions d’accés són més desiguals. La connectivitat és avui un servei de país, essencial per a la cohesió social, el desenvolupament econòmic i la prestació de serveis públics.

Els ajuntaments han de donar-se d’alta prèviament, amb fins a tres interlocutors per ens local, a través d’EACAT. El servei funciona en català, de 7 a 24 h, de dilluns a diumenge, amb procediments d’escalat i intervenció de la Generalitat si cal.

Adjuntem el manual d’ús. També teniu el correu per a consultes telcocat@gencat.cat.