En una visita al Mercat Municipal de Rubí el passat divendres, el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, va avançar les principals conclusions de l’estudi sobre l’impacte econòmic i social d’aquests equipaments, elaborat pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya

Catalunya compta amb 160 mercats municipals






24/11/2025

L’estudi analitza una mostra de vint mercats amb l’objectiu d’avaluar l’impacte d’aquests equipaments en la dinamització de les economies locals i la cohesió social.

A partir de l’anàlisi de la despesa de les persones compradores, l’informe estima un impacte econòmic de més de 1.254 milions d’euros per al conjunt de mercats de Catalunya, que s’incrementa fins als 1.322 milions d’euros si es comptabilitzen els establiments de restauració. El tiquet mitjà per llar se situa en 30 euros per visita, amb una freqüència de 56 vegades l’any, el que confirma un patró de consum estable i recurrent.

Quant a l’efecte multiplicador dels mercats en el seu entorn immediat, l’estudi assenyala que una de cada quatre persones fa compres als establiments del voltant aprofitant la visita al mercat, cosa que demostra l’impacte que aquests equipaments tenen en el comerç de proximitat.

Els mercats catalans generen més de 12.200 llocs de treball directes, amb una mitjana de 2,6 persones ocupades per parada.A més, la proximitat amb la ciutadania confirma els mercats com a equipaments essencials per a la cohesió social: una de cada dues persones té un mercat a menys de 15 minuts del seu domicili.