Marc Sanglas, secretari general adjunt de l’FMC, ha comparegut aquest matí al Parlament per d’exposar la visió de la nostra entitat sobre la Proposició de Llei de garanties de finançament del sistema educatiu català

Des de la Federació de Municipis de Catalunya subratllem la importància que l’educació té com a pilar bàsic de la nostra societat i com a dret humà fonamental, i demanem fer efectiva la previsió recollida a la Llei d’educació de Catalunya (LEC) de situar la despesa educativa, com a mínim, en el 6 per cent del producte interior brut






09/12/2025

Tenint en compte la realitat educativa del país creiem que la proposició de llei és una bona oportunitat per millorar l'infrafinançament en matèria educativa, Sanglas ha assenyalat que ”els ajuntaments han estat assumint històricament competències educatives que no els hi corresponia, i hem assumit més enllà de les nostres responsabilitats perquè creiem que el sistema educatiu és la base de la cohesió de la nostra societat".

En la seva intervenció, ha afegit que "pel que fa a la millora dels equipaments, demanem que aquesta llei prevegi un finançament per poder posar al dia les nostres escoles, tant a nivell de seguretat com de condicions ambientals, i que aquest tingui en compte als ajuntaments atès que molts d'aquests són de titularitat municipal. També cal tenir en compte la diversitat del país i les diferents realitats municipals".

Com a conclusió, l’FMC valora positivament aquesta iniciativa legislativa i destaca "la necessitat d’augmentar la dotació pressupostaria per Educació als pressupostos de la Generalitat d'acord amb el que disposa la LEC i també que cal posar en valor el paper cabdal dels ajuntaments per fer efectiu el dret a l’educació en l’àmbit local, per tal de garantir la igualtat d’oportunitats entre tota la ciutadania, esdevenint una de les millors inversions de les administracions públiques”.