El projecte PACT – Participatory Action for Community Transformation in Europe es treballarà durant dos anys amb socis de França, Itàlia, Grècia, Macedònia del Nord i Hongria
L’objectiu és contribuir al reconeixement, l’apoderament i la inclusió de minories infrarepresentades a les comunitats locals europees, destacant el seu paper en la construcció de societats més igualitàries i cohesionades






20/01/2026

Es desenvoluparà a través de tres eixos: l’impuls contra narratives sobre minories ètniques infrarepresentades per combatre la desinformació i els discursos d’odi; la promoció d’una governança inclusiva i participativa en l’àmbit local, i el foment de la cultura com a eina de cohesió social i diàleg intercultural.

Per aquest projecte, que finalitzarà el desembre de 2027, es comptarà amb la participació de càrrecs d’ajuntaments, organitzacions de la societat civil, representants de minories ètniques infrarepresentades, ciutadania i professionals de la comunicació.

Està finançat per la Comissió Europea a través del programa CERV (Networks of Towns) i està format per un consorci de 7 entitats de diferents països europeus, entre les que s’inclou el Fons Català de Cooperació de Desenvolupament, que participarà de manera transversal en el desplegament de les activitats previstes, com l’organització d’un Fòrum internacional sobre minories, cultura i identitat europea, que tindrà lloc a Catalunya.