Marc Solsona, vicepresident de la Federació de Municipis de Catalunya i alcalde de Mollerussa, ha presentat aquest matí a la seu de la nostra entitat un llibre sobre la tributació local i la pràctica de tots els béns especials (BICES), que analitza la regulació i la conflictivitat jurídica després de la creació d’aquesta nova categoria cadastral dels béns immoblesEl llibre, de Javier Gonzalo Migueláñez, fa una reflexió molt pràctica del complex univers jurídic, tècnic i administratiu dels BICES, que constitueixen una important font d’ingressos per als ajuntaments, i ofereix no només una crònica detallada de l’evolució normativa i jurisprudencial sinó també una rigorosa reflexió sobre els desafiaments que es troben els municipis en la seva aplicació pràctica
17/07/2026
Aquesta publicació no es limita a descriure els fets. És exhaustiva i tècnica i està ben documentada, amb una intenció clara de consolidar la doctrina jurídica i administrativa dels BICES. A més, proposa solucions, identifica problemes i planteja reformes que han estat, a vegades, recollides pel legislador. L’obra és també un homenatge als ajuntaments petits i mitjans que han defensat el seu dret a participar en la riquesa generada als seus territoris. És un reconeixement als professionals del cadastre, als secretaris, secretàries, interventors i interventores municipals i a totes les persones que han treballat per una tributació justa, transparent i eficaç.
Totes les persones que estiguin interessades en adquirir un exemplar d'aquest llibre s'hauran d'adreçar a www.aranzadilaley.es
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.