Resolució de 20 d'octubre del 2025, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Administració Pública, pel qual es modifica el Reglament d'Organització i Funcionament.

03/11/2025

 -        Objecte

L’objecte de la Resolució és modificar i publicar el reglament intern de la Conferència Sectorial d’Administració Pública—principal òrgan de cooperació entre l’Administració General de l’Estat, comunitats autònomes i l’administració local— per incorporar la Comissió Sectorial de Govern Obert com a nou òrgan tècnic dependent, posicionant aquesta comissió al mateix nivell cooperatiu que la Comissió d’Administració Electrònica i la del Coordinació de l’Ocupació Pública. Amb aquesta modificació s’enforteix la coordinació en matèria de transparència, participació, rendició de comptes i integritat dins del sector públic. El reglament es renova per simplificar la governança, la coordinació entre administracions, la interconnexió tecnològica i la millora dels serveis públics per a la ciutadania; habilita avenços en projectes conjunts de digitalització i innovació administrativa i regula de nou el funcionament, el quòrum, els drets de membres i la presa de decisions.

Aquesta reforma reforça les vies de participació, la innovació i la qualitat del servei públic des del món local fins a totes les administracions implicades.


 -      Terminis


El nou reglament entra en vigor el 4 de novembre de 2025.