S’ha obert la convocatòria «NEWS – Media Literacy» (CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY), en el marc de la branca transversal del programa Europa Creativa, gestionada per l’Agència Executiva Europea d’Educació i Cultura (EACEA).

17/12/2025

Aquesta línia dóna suport a projectes innovadors d’alfabetització mediàtica davant d’un ecosistema digital en canvi constant.

L’objectiu és impulsar projectes transfronterers que ajudin la ciutadania a desenvolupar una mirada crítica sobre els mitjans, reconèixer la desinformació i les tècniques de manipulació, i enfortir la participació democràtica i la resiliència social. Es prioritzen iniciatives que treballin a través de fronteres culturals, nacionals o lingüístiques, que promoguin la inclusió i que abordin diferents formes de discriminació (gènere, edat, discapacitat, origen, LGBTIQ, religió o creences).

Entre les activitats elegibles hi ha la creació i distribució de materials multilingües i/o multiculturals (incloent continguts interactius), el desenvolupament d’eines i recursos per a ciutadania, formadors i professionals dels mitjans, solucions innovadores adaptades al paisatge mediàtic actual (incloent prototips), accions de formació i intercanvi de bones pràctiques, organització d’esdeveniments i tallers, així com activitats liderades per comunitats locals per adaptar i fer accessibles eines i materials d’alfabetització mediàtica.

La convocatòria disposa d’un pressupost total de 3 milions d’euros, amb un màxim de 500.000 € per projecte. La durada recomanada dels projectes és de fins a 24 mesos.

Hi poden participar consorcis d’almenys tres entitats independents de tres països participants a Europa Creativa, incloent administracions públiques, universitats, mitjans de comunicació, organitzacions de la societat civil, centres de recerca o proveïdors tecnològics.

El termini per presentar propostes finalitza l’11 de març de 2026 a les 17.00 h (CET, hora de Brussel·les).