Resolució PLG/2742/2026, de 29 de juliol, per la qual es dona publicitat a l'Acord del Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural pel qual s'aproven les bases específiques que han de regir la concessió de subvencions per a l'impuls de l'ús del català en l'àmbit local

06/08/2026

Objecte

La Resolució PLG/2742/2026, de 29 de juliol, té per objecte promoure actuacions destinades a incrementar l’ús efectiu del català en l’àmbit local. Es poden subvencionar activitats d’aprenentatge no formal i informal del català, tallers de bones pràctiques lingüístiques, campanyes d’impuls del català al comerç i la restauració, activitats de lleure infantil i juvenil, cicles municipals de cinema en català i estudis sobre usos lingüístics. Aquestes actuacions són complementàries i no substitueixen els serveis prestats pel Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL).

Beneficiaris

Poden optar a les subvencions els ajuntaments de Catalunya, les entitats municipals descentralitzades (EMD) i els consells comarcals, aquests últims en nom dels ajuntaments que ho sol·licitin. Per ser beneficiaris, els sol·licitants han de disposar d’un pla municipal d’impuls al català. Cada sol·licitant pot presentar un màxim de tres sol·licituds.

Quantia

Es pot subvencionar fins al 100% del pressupost del projecte, amb imports màxims que varien segons la modalitat: entre 1.000 i 5.000 euros per projecte. Concretament, el màxim és de 1.000 € per a activitats de 20 hores i tallers de bones pràctiques; 2.000 € per a activitats de 40 hores; 5.000 € per a campanyes en comerç i restauració; 4.000 € per a activitats de lleure infantil i juvenil; 2.400 € per a cicles de cinema, i 3.000 € per a estudis sobre usos lingüístics.

Termini

Aquest termini s’haurà d’establir en la convocatòria corresponent. Les bases sí que determinen que les actuacions es podran executar entre el setembre de l’any de concessió i el 30 de juny de l’any següent.

Bases reguladores

Generals: Resolució CLT/961/2024, de 22 de març, i modificades per la Resolució CLT/970/2026, de 29 de març.