La finalitat principal d'aquesta subvenció és el foment de projectes de recollida selectiva eficients de les diferents fraccions dels residus municipals, des d'una perspectiva de l'economia circular, per contribuir a assolir una gestió més sostenible i un estalvi de recursos naturals i alhora donar compliment als objectius establerts a la normativa vigent (Resolució ACC/2083/2021, de 2 de juliol, publicada al DOGC número 8451, de 7 de juliol)
07/07/2021
De manera específica, es financen les següents actuacions, que fan referència als següents projectes de residus municipals i assimilables:
1) Recollida selectiva de bioresidus (fracció orgànica i fracció vegetal).
2) Projectes d'autocompostatge.
3) Recollida selectiva de residus tèxtils.
4) Recollida selectiva d'olis vegetals usats.
Queden excloses les actuacions objecte d'altres convocatòries de subvenció de l'Agència de Residus de Catalunya i les actuacions sobre fraccions dels residus pels quals estigui vigent una normativa de responsabilitat ampliada del productor.
Poden optar a les subvencions regulades en aquestes bases: els ens locals de Catalunya (ajuntaments, entitats municipals metropolitanes, consells comarcals, mancomunitats de municipis, consorcis i diputacions, entre altres) que fomentin la recollida selectiva i/o l'autocompostatge, i que presentin projectes sobre els serveis indicats a l'objecte i per als quals tinguin la competència en el moment de presentar la sol·licitud.
No poden concórrer en la convocatòria de forma simultània i per a les mateixes actuacions ens locals de forma individual i, alhora, a través d'un ens supramunicipal.
Un mateix ens local no pot presentar més d'una sol·licitud. En cas que un ens municipal o supramunicipal vulgui sol·licitar diversos projectes, ho ha de fer de manera agrupada en una única sol·licitud.
Les sol·licituds, acompanyades de la documentació requerida, s'han de presentar segons el model normalitzat que estarà a disposició de les persones interessades a l'extranet de les administracions públiques de Catalunya, EACAT.
Com a documentació obligatòria, caldrà presentar la documentació indicada a la base 9.
La impossibilitat tècnica o d'altra índole no eximeix, en cap cas, els ens locals de l'obligació de trametre la documentació dins el termini establert en la convocatòria.
Així mateix, si es produeix una interrupció no planificada en el funcionament de la plataforma durant l'últim dia establert per a la realització del tràmit corresponent, s'ha de demanar un certificat al Consorci d'Administració Oberta de Catalunya que justifiqui la impossibilitat tècnica de fer la tramitació dins de termini, i s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud i la documentació pertinent a través dels canals que estiguin operatius.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.