La finalitat principal d'aquesta subvenció és el foment de projectes de recollida selectiva eficients de les diferents fraccions dels residus municipals, des d'una perspectiva de l'economia circular, per contribuir a assolir una gestió més sostenible i un estalvi de recursos naturals i alhora donar compliment als objectius establerts a la normativa vigent (Resolució ACC/2083/2021, de 2 de juliol, publicada al DOGC número 8451, de 7 de juliol)

07/07/2021

De manera específica, es financen les següents actuacions, que fan referència als següents projectes de residus municipals i assimilables:

1) Recollida selectiva de bioresidus (fracció orgànica i fracció vegetal).

2) Projectes d'autocompostatge.

3) Recollida selectiva de residus tèxtils.

4) Recollida selectiva d'olis vegetals usats.

Queden excloses les actuacions objecte d'altres convocatòries de subvenció de l'Agència de Residus de Catalunya i les actuacions sobre fraccions dels residus pels quals estigui vigent una normativa de responsabilitat ampliada del productor.

Poden optar a les subvencions regulades en aquestes bases: els ens locals de Catalunya (ajuntaments, entitats municipals metropolitanes, consells comarcals, mancomunitats de municipis, consorcis i diputacions, entre altres) que fomentin la recollida selectiva i/o l'autocompostatge, i que presentin projectes sobre els serveis indicats a l'objecte i per als quals tinguin la competència en el moment de presentar la sol·licitud.

No poden concórrer en la convocatòria de forma simultània i per a les mateixes actuacions ens locals de forma individual i, alhora, a través d'un ens supramunicipal.

Un mateix ens local no pot presentar més d'una sol·licitud. En cas que un ens municipal o supramunicipal vulgui sol·licitar diversos projectes, ho ha de fer de manera agrupada en una única sol·licitud.

Les sol·licituds, acompanyades de la documentació requerida, s'han de presentar segons el model normalitzat que estarà a disposició de les persones interessades a l'extranet de les administracions públiques de Catalunya, EACAT.

Com a documentació obligatòria, caldrà presentar la documentació indicada a la base 9.

La impossibilitat tècnica o d'altra índole no eximeix, en cap cas, els ens locals de l'obligació de trametre la documentació dins el termini establert en la convocatòria.

Així mateix, si es produeix una interrupció no planificada en el funcionament de la plataforma durant l'últim dia establert per a la realització del tràmit corresponent, s'ha de demanar un certificat al Consorci d'Administració Oberta de Catalunya que justifiqui la impossibilitat tècnica de fer la tramitació dins de termini, i s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud i la documentació pertinent a través dels canals que estiguin operatius.