Aquesta nova acció formativa organitzada per la Federació de Municipis de Catalunya, i que es desenvoluparà del 27 de setembre al 15 de novembre, pretén ser una guia pràctica de consulta adreçada als tècnics i tècniques, tramitadors i tramitadores que s'esforcen per garantir que la ciutadania rebi els serveis essencials amb la més alta qualitat, avaluant el rendiment i l'eficiència mitjançant la implementació i posada en marxa d'aquests sistemes d'avaluació






07/09/2021

El concepte "servei públic”, indissolublement unit a les entitats locals, es troba en constant evolució per adaptar-se a la conjuntura socioeconòmica de cada moment. No hi ha cap ens local que no estigui presidit per la necessitat d'oferir serveis a la ciutadania amb la major rapidesa, eficiència i eficàcia.


La prestació d’aquests serveis ha de respectar, entre d’altres, els principis i criteris següents:

• Evitar duplicitats administratives.
• Millorar l'eficiència de la gestió pública.
• Respectar els principis d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
• Incrementar la transparència dels serveis.
• Contribuir a la racionalització administrativa, generant estalvi net de recursos.

I per a això, cada entitat local ha de mesurar l'eficiència dels seus serveis, mitjançant procediments i eines eficaces, contrastades i estandarditzades.

Aquest curs es destina al personal tècnic i als tramitadors/ores de les administracions locals catalanes i es durà a terme mitjançant la plataforma Moodle, disponible les 24 hores del dia, els 7 dies a la setmana.