La Federació de Municipis de Catalunya celebra avui una nova sessió del Seminari Tècnic Local, dedicada específicament a la construcció de la nova estació de la Sagrera, com s'ha hagut de coordinar la remodelació del sistema ferroviari i de transport públic, i com s'ha promogut i gestionat la transformació urbanística derivada de les obres. La sessió inclou una visita d'obres per part dels assistents






08/10/2021

Joan Baltà Torredemer, director general de Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) en la seva intervenció ha detallat als assistents del Seminari Tècnic Local com s’ha portat a terme tot el projecte de la construcció de l’estació Barcelona Sagrera Alta Velocitat, des de la redacció dels projectes fins a l’execució de les obres. Ha explicat com el Ministeri de Foment, la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona van subscriure un conveni de col·laboració l’any 2002 per desenvolupar infraestructures ferroviàries; i d’aquest conveni es va crear BSAV. La previsió és que amb aquest projecte Barcelona tindrà una nova Diagonal verda de 8 km que unirà el Besòs amb el mar. Les instal·lacions ferroviàries soterrades generen un nou espai central; i així també s’integren els districtes i l’element urbà i metropolità més significatiu: el parc.

En definitiva, serà una estació per a 50 milions de viatgers, amb intercanviador de Rodalies, metro, alta velocitat, autobusos urbans, interurbans, taxi, bicicletes i vehicles privats (s’ha previst que les autopistes i les rondes estiguin directament connectades a l’estació a través de dos túnels subterranis). A més, es preveu que una nova identitat urbana creixerà al voltant de l’estació en connectar barris històricament separats pel ferrocarril amb nous desenvolupaments urbans i amb un nou parc.

Els assistents a aquesta sessió del Seminari han pogut gaudir d’una visita d’obres a la nova estació al final del matí.