El servei e-TRAM va néixer l’any 2004 amb l’objectiu de facilitar una solució tecnològica i de gestió per a que les administracions poguessin oferir gratuïtament serveis de tramitació electrònica a la ciutadania, evitant així desplaçaments a les oficines d’atenció tot millorant la digitalització de les administracions. Passats més de 17 anys de les primeres experiències amb el servei, actualment l’e-TRAM es troba present a gairebé 1.000 ens públics (la gran majoria ajuntaments i consells comarcals, però també a altres organismes com consorcis, mancomunitats o empreses públiques, per exemple)
08/11/2021
Des de l’inici del servei s’han fet prop de 2,5M de tràmits, generant uns estalvis globals superiors als 52M€ (per a més informació sobre estalvis us deixem l'enllaç a metodologia aplicada).
Si ens centrem en els darrers anys observem un creixement "exponencial” de la tramitació amb e-TRAM. Per exemple el passat 2020 es van realitzar prop de 650K tramitacions (suposant un increment de més d’un 50% respecte l’any anterior). Però és que l’any 2019 (428K) ja havia crescut un 40% respecte a 2018 (308K)… Per a més informació sobre indicadors d’ús del servei podeu consultar l'informe detallat.
Possiblement siguin molts factors que expliquen aquest creixement, des de l’entrada en vigor de la llei 39/2015, l’ús massiu de l’idcatMobil, o darrerament la COVID-19… però el que és evident és que el foment de l’ús telemàtic entre ciutadania i administracions ha vingut per quedar-se.
Tot i l’èxit del servei, des de l’Administració Oberta de Catalunya entenen que cal posar-lo al dia a nivell funcional i tecnològic, i des del darrer trimestre de 2020 tenim ja disponible una nova versió, l’anomenat e-TRAM 2.0 que, començant pels consells comarcals, s’està desplegant al territori on ja hi ha més de 100 ens amb la nova solució disponible.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.