El servei e-TRAM va néixer l’any 2004 amb l’objectiu de facilitar una solució tecnològica i de gestió per a que les administracions poguessin oferir gratuïtament serveis de tramitació electrònica a la ciutadania, evitant així desplaçaments a les oficines d’atenció tot millorant la digitalització de les administracions. Passats més de 17 anys de les primeres experiències amb el servei, actualment l’e-TRAM es troba present a gairebé 1.000 ens públics (la gran majoria ajuntaments i consells comarcals, però també a altres organismes com consorcis, mancomunitats o empreses públiques, per exemple)






08/11/2021

Des de l’inici del servei s’han fet prop de 2,5M de tràmits, generant uns estalvis globals superiors als 52M€ (per a més informació sobre estalvis us deixem l'enllaç a metodologia aplicada). 

Si ens centrem en els darrers anys observem un creixement "exponencial” de la tramitació amb e-TRAM. Per exemple el passat 2020 es van realitzar prop de 650K tramitacions (suposant un increment de més d’un 50% respecte l’any anterior). Però és que l’any 2019 (428K) ja havia crescut un 40% respecte a 2018 (308K)… Per a més informació sobre indicadors d’ús del servei podeu consultar l'informe detallat.

Possiblement siguin molts factors que expliquen aquest creixement, des de l’entrada en vigor de la llei 39/2015, l’ús massiu de l’idcatMobil, o darrerament la COVID-19… però el que és evident és que el foment de l’ús telemàtic entre ciutadania i administracions ha vingut per quedar-se.

Tot i l’èxit del servei, des de l’Administració Oberta de Catalunya entenen que cal posar-lo al dia a nivell funcional i tecnològic, i des del darrer trimestre de 2020 tenim ja disponible una nova versió, l’anomenat e-TRAM 2.0 que, començant pels consells comarcals, s’està desplegant al territori on ja hi ha més de 100 ens amb la nova solució disponible.