Els objectius d'aquesta jornada telemàtica, organitzada pel Síndic de Greuges i el Departament d'Educació per al proper 3 de març, són avaluar el desplegament del Pacte contra la Segregació Escolar, analitzar el desplegament del nou Decret 11/2021, de 16 de febrer, de la programació de l'oferta educativa i del procediment d'admissió en els centres del Servei d'Educació de Catalunya, i compartir bones pràctiques en la gestió municipal del procés d'admissió d'alumnat amb efectes positius en la lluita contra la segregació escolar

21/02/2022

A març de 2019, el Departament d'Educació i el Síndic de Greuges van subscriure el PACTE CONTRA LA SEGREGACIÓ ESCOLAR A CATALUNYA, conjuntament amb la majoria de municipis de més de 10.000 habitants i dels membres de la comunitat educativa (entitats municipalistes, patronals dels centres concertats, sindicats, federacions d'associacions de famílies d'alumnat i entitats de referència en l'àmbit de l'educació) i de l’arc parlamentari i institucional. Més recentment, s'han adherit al PACTE, també, nombrosos municipis de menys de 10.000 habitants.

Amb data 28 d'octubre de 2020 es va celebrar la primera jornada telemàtica "La participació dels municipis en la lluita contra la segregació escolar", organitzada pel Departament d'Educació i el Síndic de Greuges, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, l'Associació Catalana de Municipis i la Federació de Municipis de Catalunya.

El resultat d'aquesta jornada va ser la publicació de l'informe EL PAPER DELS AJUNTAMENTS EN LA LLUITA CONTRA LA SEGREGACIÓ ESCOLAR, de març de 2021, que podeu consultar al web del Síndic.