Les associacions de la banca, en presència de la vicepresidenta primera i ministra d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño, i del governador del Banc d'Espanya, Pablo Hernández de Cos, han firmat l'actualització del ‘Protocol Estratègic per Reforçar el Compromís Social i Sostenible de la Banca’ subscrit el 23 de juliol de 2021, para incloure noves mesures per garantir l'atenció personalitzada de la ciutadania, especialment les persones grans, de manera que disposin de serveis bancaris adaptats a les seves necessitats






22/02/2022

El protocol recull un catàleg de mesures, en resposta a la demanda de la vicepresidenta primera i les associacions de gent gran, per garantir serveis bancaris adaptats a les necessitats dels majors, millorant l'atenció presencial i telefònica, accés a caixers i mitjans digitals i formació.

En concret, les entitats es comprometen a mantenir una atenció personalitzada en les oficines bancàries als majors entre les 9 del matí i les 2 de la tarda i s'estableix la seva preferència en cas d'haver-hi aglomeracions.

Per garantir l'efectiva implementació d'aquestes mesures, l'Observatori d'Inclusió Financera creat per les associacions bancàries farà un seguiment semestral del compliment. Aquesta tasca d'avaluació serà completada pel Banc d'Espanya, que elaborarà un informe anual de seguiment. A més, s'ha demanat al Banc d'Espanya que elabori un informe específic sobre la inclusió financera que es revisarà anualment.

En les pròximes setmanes, el Consell de Ministres publicarà per a audiència pública l'avantprojecte de Llei de creació de l'Autoritat de Defensa dels Clients Financers, per proporcionar una eina legal addicional que garanteixi el compliment de les obligacions enfront dels clients.

Adjuntem a continuació la nota de premsa publicada ahir del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital.