La Cambra de Comerç presenta ‘L’estudi sobre la deslocalització d’empreses de les comarques de Lleida’ encarregat a la UdL i la UPF en col·laboració amb el Patronat de Promoció Econòmica . El president Joan Talarn recorda que un dels objectius de la Diputació de Lleida és cobrir la necessitat de disposar d’infraestructures útils, dignes i eficaces per tal de crear nous escenaris per al desenvolupament econòmic, turístic, agroalimentari i industrial






11/03/2022

El president Joan Talarn ha recalcat avui la voluntat de la Diputació de Lleida de conjurar-se amb el món econòmic de Lleida, Alt Pirineu i Aran per fer arrelar les empreses a la demarcació, ja que "disposar d’un teixit empresarial sòlid també ajuda a fer arrelar les persones”. Així ho ha manifestat Talarn en la presentació de l’Estudi sobre la deslocalització d’empreses de les comarques de Lleida que la Cambra de Comerç de Lleida ha encarregat a la UdL i la UPF Barcelona School of Management amb la col·laboració del Patronat de Promoció Econòmica.

De les conclusions de l’estudi s’extreu que en els darrers sis anys un total de 428 empreses s’han traslladat de Lleida a d’altres demarcacions, un fenomen que afecta de manera proporcional companyies de totes les dimensions i, especialment, les empreses comercials i de la construcció, tot i que l’impacte és transversal. D’aquestes, les empreses que marxen a Barcelona (un 39,4%) ho fan a la recerca dels avantatges de la capitalitat, com les infraestructures o les oportunitats de creixement. Les que es desplacen a l’Aragó (18,9%) ho fan especialment per raons d’agilitat administrativa, predisposició política i disponibilitat de sòl. I les que prefereixen Madrid (14%) apel·len als incentius fiscals i les subvencions.