Aquest matí la Federació de Municipis de Catalunya està celebrant la sessió corresponent al mes d’octubre del Seminari Tècnic Local. En ella, 200 participants debaten i analitzen alguns exemples de transformacions d’infraestructures viàries urbanes que s’han realitzat amb l’objectiu de millorar la mobilitat i convertir-les així en espais més sostenibles adaptats a la ciutadania
14/10/2022
La primera ponència, ‘Bastint ponts cap a una nova mobilitat’ ha anat a càrrec de Susi López, directora de Mobilitat de l’Ajuntament de Terrassa, que ha parlat del cas de Terrassa. En primer lloc ha analitzat la mobilitat actual de la ciutat i ha posat xifres a diferents inputs (desplaçaments, temps d’estacionament, petjada ecològica, qualitat de l’aire...); ha explicat en què consisteix la nova mobilitat (increment de l’espai destinat a la mobilitat activa i el transport públic, reducció de l’espai al cotxe, afavorir una mobilitat combinada, etc.), i ha enumerat quines són les estratègies que cal seguir per al canvi: la planificació, els facilitadors i finalment passar a l’acció, entre d’altres exemples.
A continuació hem donat pas a tres experts que han explicat diferents casos de transformació de travessies urbanes. Així, per parlar del carrer d’Anselm Clavé, a Granollers, i de com ha passat de ser una carretera a una illa de vianants, hem comptat amb Xavier Acosta Ferrer, arquitecte i director dels Serveis de Projectes i Medi Ambient de l’Ajuntament de Granollers. Per la seva banda, Llorenç Rofes Anguera, cap d’unitat dels Serveis Tècnics Municipals de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp, ha parlat del cas de l’Avinguda de Barcelona de Miami Platja: reurbanització = reformes. I finalment, Hugo Moreno, cap de l’Oficina Tècnica de Mobilitat i Seguretat Viària de la Diputació de Barcelona, ha analitzat el projecte de la travessera N-141d, als termes municipals de Vic i Calldetenes: dificultats, conseqüències, alternatives per millorar l’habitabilitat, la participació ciutadana, i el resultat final.
La darrera ponència ha tractat la mobilitat universal. Amb el títol ‘Eines per a democratitzar l’ús de l’espai i el transport públic’, Nela Saborit Esteve, enginyera civil, especialista en Transports, Urbanisme i Mobilitat, tècnica de desenvolupament ITS al projecte T-Mobilitat de l'Autoritat del Transport Metropolità, ens parlarà de la mobilitat sostenible, les claus del disseny de la mobilitat equitativa, quin és el punt de partida i posarà exemples d’aplicació en espai públic, urbanisme, infraestructures, mobilitat obligada, mobilitat a zones de baixa densitat i solucions adaptades.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.