ODS número 3: Salut i Benestar, ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures i ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles

Tal com va posar de manifest la pandèmia de la Covid-19, i com també es fa evident cada vegada que es produeix un episodi de calor, tenir accés a parcs i espais públics prop del domicili és un factor clau per a la qualitat de vida i per a la salut dels residents de les ciutats. El problema és que això requereix de molts recursos públics (ja sigui per construir, per mantenir o per millorar els parcs), el que sovint és un obstacle insalvable per a molts ajuntaments

Les solucions que s’exposen en aquest article, per bé que s’han de contextualitzar en la realitat nordamericana, demostren que amb una mirada innovadora i imaginativa és possible aconseguir noves fonts de finançament per afrontar aquestes inversions






06/06/2025

Permetre la instal·lació de petits bars o terrasses integrats en l’entorn, organitzar esdeveniments (concerts, festivals, fires, etc.), obrir convocatòries de projectes en plataformes de crowdfounding, establir taxes que capturin l'increment del valor del sòl generat per la proximitat del parc, vendre la biomassa generada amb la poda dels arbres, crear la figura de "padrí del parc" (per a empreses i particulars), esponsoritzar projectes de reforma o instal·lar publicitat, són alguns exemples d’estratègies innovadores que s’han aplicat en ciutats nordamericanes per obtenir ingressos "atípics” que, de manera combinada i acumulada, poden generar una bona capacitat d'inversió en la millora i el manteniment d'unes infraestructures naturals que són de gran valor per als veïns/es i per al medi ambient urbà.