Reial decret llei 8/2025, de 8 de juliol, publicat al BOE núm. 164, de 9/07/2025

09/07/2025

- Objecte

El Consell de Ministres ha declarat com a "esdeveniments d’excepcional interès públic” diversos esdeveniments culturals i esportius. Tots els esdeveniments i programes que recull aquest Reial decret llei comparteixen una naturalesa excepcional, derivada de la seva rellevància cultural, esportiva o d’altres àmbits, així com la seva dimensió internacional, la seva incidència econòmica i l’impacte social que generen, que justifica el caràcter extraordinari perquè sigui necessari formalitzar la seva consideració com a esdeveniments d’excepcional interès públic.

L’article 27 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense finalitats lucratives i dels incentius fiscals al mecenatge, estableix com a mecanisme de suport als esdeveniments d’aquesta naturalesa un conjunt d’incentius fiscals específics aplicables a les actuacions que es realitzen per assegurar-ne el seu desenvolupament adequat.

En aquest sentit, aquest Reial decret llei estableix com a "esdeveniments d’excepcional interès públic, entre d’altres, els següents:

a) El Barcelona Music Lab.

b) El Primavera Sound.

c) La commemoració de l’Any Tàpies.

d) La celebració del 150è aniversari del naixement de Pau Casals.

e) El 25è aniversari del Petit Liceu.

f) El 50è aniversari de la Fundació Joan Miró.

g) La celebració del Centenari Gaudí 2026.

h) El 50è aniversari del Teatre Lliure.

i) La celebració del Festival Porta Ferrada.

j) El Dànsaneu, Festival de Cultures del Pirineu.

k) El programa de preparació dels esportistes espanyols dels Jocs Olímpics 2028.

l) Ironman Calella-Barcelona.

m) Barcelona Mobile World Capital.

n) Barcelona 2026 Capital Mundial de l’Arquitectura.

Els beneficis fiscals de totes les iniciatives que estableix el Reial decret llei seran els màxims establerts per l’article 27.3 de la Llei 49/2002.