3a sessió del Seminari d'actualització de la Funció Pública Local



Seminari

d’actualització de Funció Pública Local

 

Els darrers mesos, s’ha produït una allau de reformes legislatives que intenten configurar un canvi significatiu en el model d’ocupació pública que existia fins ara, si bé la seva aplicació no està exempta de debat. Amb la promulgació del Reial decret llei 3/2012, de 10 de febrer, s’ha flexibilitzat molt per al sector públic, també, el possible recurs als acomiadaments col·lectius. A banda, s’han introduït novetats en l’extinció del contracte per causes objectives, però aquesta via no està exempta de debat, quant a si és possible plantejar-la sense l’aprovació necessària i prèvia d’un pla de reordenació dels recursos humans, i la modificació corresponent de la relació de llocs de treball. En definitiva, l’aspecte clau en aquest nou horitzó que s’ha obert plenament al sector públic local és si saber s’hi poden plantejar mesures d’ajustament –tant en la vessant més extrema d’acomiadament com en d’altres tipus de mesures adreçades a la racionalització i a l’optimització de la gestió dels recursos humans de l’organització-, sense l’aprovació prèvia d’un pla d’ocupació que emmarqui aquesta política pública d’ajustament del sector públic local, un procés que s’ha iniciat amb força.

 

Paral·lelament, no podem desconèixer que els canvis apuntats pel projecte de Llei de pressupostos generals de l’Estat per al 2012 tindran previsiblement un impacte significatiu en el model de relacions laborals actual, en mesures tan significatives com la de la jornada anual i el seu caràcter bàsic o no, la forma en què s’ha de produir la seva aplicació immediata, les retribucions per al 2012 o el dimensionament de les plantilles i les limitacions al seu creixement. Alhora, d’altres iniciatives promulgades darrerament pel legislador estatal ―dimensionament del sector públic, la propera llei orgànica d’estabilitat pressupostària, el nou mecanisme de finançament a entitats locals per al pagament a proveïdors i l’aprovació d’un pla d’ajustament― impliquen la necessitat de fer una anàlisi global sobre l’impacte que tenen conjuntament per al gestor públic i per al nou model que es configura a partir d’aquest seguit de mesures adreçades, en definitiva, a reduir dràsticament el dèficit públic en base a unes polítiques d’ajustament desconegudes fins al moment.

Clarificar l’impacte real d’aquestes mesures, els requisits que comporten en cada cas i quin hauria de ser el procés que conduiria a la seva aplicació efectiva en el marc actual de relacions laborals serà l’objectiu d’aquesta sessió.


Inscripcions

El termini d’inscripció finalitza el dia 21 de maig de 2012. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions es tindrà en compte la cobertura territorial (s’afavorirà la participació del màxim nombre d’ajuntaments possible) i l’ordre de recepció de les inscripcions. La formalització de la inscripció es farà per mitjà del formulari electrònic.

Edició 1


Dates 31 de maig de 2012

Durada 4 hores

Horari 9.30 a 13.30 hores


Lloc de realització

Auditori de l’IDEC (Institut d’Educació Contínua)
Balmes, 134
08008 Barcelona

Plànol

idEC.pdf

  Consulta als Ponents