Aquesta edició ha comptat amb prop de 300 persones inscrites que han pogut gaudir d’anàlisis profundes i d’una visió completa sobre els temes que ens afecten en el nostre dia a dia a l’Administració local

Un any més hem pogut reflexionar sobre el més rellevant i actual en la gestió pública local, amb un programa ric i intens, i amb sessions que han abordat els reptes de la funció i l’ocupació públiques






17/12/2025

En paraules de Marc Sanglas, secretari general adjunt de la Federació de Municipis de Catalunya, que ha intervingut en la inauguració d’aquesta darrera sessió, "any rere any, amb la confecció d’un programa atractiu i rigorós, des de l’FMC tenim la convicció que tot allò que hem compartit i debatut ens ajudarà a millorar la gestió pública local i a afrontar els reptes del futur amb més recursos i perspectiva”.

La primera ponència d’aquesta sessió d’avui ha fet un balanç després del procés d’estabilització, enumerant les lliçons apreses per al futur en matèria d’innovació de selecció de persones en l’àmbit local. Ha anat a càrrec de Virginia Losa Muñiz, secretària general de la Diputació de Palència, i Juan Luis Moratinos Echevarría, responsable de Selecció i Desenvolupament al departament de Recursos Humans del l’Ajuntament de Vitoria-Gasteiz. En la seva ponència han analitzat, entre d’altres, què ha suposat el procés d’estabilització en la selecció de personal i què hem après tant en la necessitat de professionalització com en la generació d’economies d’escala en l’Administració local o la necessitat de reduir temps entre una vacant i la seva cobertura.

El segon ponent ha estat Carles San José Amat, consultor i formador públic, que ha analitzat la Intel·ligència Artificial (IA) versus la protecció de dades: normativa, objecte i àmbit d’aplicació, definició, responsables, nivell de risc, pràctiques prohibides, models i criteris d’ús i aspectes que s’han de tenir en compte en la protecció de dades personals, així com el règim sancionador.