L’exposició interactiva de la Diputació de Barcelona ‘Controles?’, que informa i vol prevenir sobre el consum de drogues i l’ús problemàtic de les pantalles, visitarà del gener al juny de 2026 un total de 8 municipis: Sentmenat, Cardona, Sant Feliu de Codines, Sant Julià de Vilatorta, Parets del Vallès, Avinyò, Piera i Vallromanes

Per continuar sensibilitzant i dotar d’eines a professionals i famílies, l’exposició “Controles?”, continuarà la seva itinerància aquest 2025 per mes municipis amb la previsió que pugui ser visitada per unes 7.000 persones






14/01/2026

"Controles?” és una eina educativa que s’inclou al conjunt de recursos de prevenció de les addiccions que des del centre SPOTTs’ofereix als ajuntaments i ens locals de la província de Barcelona, els quals la poden sol·licitar a través del Catàleg de Serveis de la Diputació de Barcelona. Està adreçada a tres col·lectius: adolescents d’entre 12 i 15 anys; joves a partir dels 16 anys i famílies, professionals i adults que desitgin informació sobre el tema.

Actualment l’exposició també disposa del format digital, consistent en un tour virtual 360º i la recreació dels panells en 3D, amb el suport d’eines informàtiques que afavoreixen la participació. Els visitants a l’exposició també poden fer visites guiades. Al llarg d’una hora i mitja, dos professionals experts en addiccions expliquen el contingut de la mostra i dinamitzen un procés de diàleg i reflexió. L’exposició s’acompanya d’una proposta de material educatiu i activitats complementàries com tallers per a alumnes i sessions de formació per professionals i famílies.

Des de l’any 2012, en què es va inaugurar a Manresa, i fins al desembre de 2025, la mostra ha realitzat 151 itineràncies pels municipis de la província de Barcelona i ha estat visitada per més de 78.000 persones.