Ordre ISP/185/2026, de 28 de setembre, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions per a l'adquisició i la instal·lació de dispositius de lectura de plaques de matrícula (OCR/ANPR) a ajuntaments amb policia local
01/10/2026
Objecte
La subvenció té per objecte finançar l’adquisició o la instal·lació de dispositius de videovigilància per a la lectura de plaques de matrícula (OCR/ANPR) en punts d’accés als municipis o nuclis habitats o en altres ubicacions estratègiques, amb la finalitat de reforçar la seguretat ciutadana, la prevenció del delicte i la convivència.
Beneficiaris
Poden ser beneficiaris els ajuntaments de Catalunya amb policia local de menys de 50.000 habitants i les entitats locals d’àmbit supramunicipal que compleixin els requisits establerts. Els dispositius han d’haver estat adquirits o instal·lats entre l’1 de gener de 2024 i el 31 de desembre de 2025 i els municipis han de disposar de la corresponent resolució d’autorització d’instal·lació vigent.
Quantia
L’import màxim és de 6.000 euros per dispositiu, amb un límit inicial de 10 dispositius per ajuntament. En el cas de les entitats locals supramunicipals, el límit màxim es determina en funció del nombre d’ajuntaments integrants que hagin instal·lat dispositius. La quantia global destinada a la línia de subvencions es concretarà en la convocatòria corresponent.
Termini
Les actuacions subvencionables s’han d’haver executat entre l’1 de gener de 2024 i el 31 de desembre de 2025. El termini de presentació de les sol·licituds es determinarà en la convocatòria corresponent, i la tramitació es farà electrònicament a través d’EACAT.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.