• Descarregar Google Play Store
  • Descarregar Apple Store
  • E-Mail
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • RSS
  • Flickr
Acord per definir el model de gestió del servei del cicle integral de l'aigua a escala metropolitana
Acord per definir el model de gestió del servei del cicle integral de l'aigua a escala metropolitana


L'acord del Consell Metropolità dona el tret de sortida al procés per definir el model per a 13 municipis metropolitans, amb la participació dels consistoris. La sentència núm. 4187/2020 del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya clarifica que la competència del servei del cicle integral de l'aigua, especialment pel que fa a l'abastament d'aigua potable, és metropolitana i correspon a l'AMB

28/12/2020

El dimarts 22 de desembre de 2020, el Consell Metropolità de l'AMB va acordar iniciar un procés metropolità per definir, amb la participació dels municipis, el model o models de gestió del servei del cicle integral de l'aigua a la metròpolis de Barcelona, així com els seus mecanismes i calendaris d'implantació, de cara que l'AMB assumeixi efectivament els serveis que encara es mantenen en l'òrbita municipal. Aquest acord també servirà per determinar els mecanismes de coordinació de les competències que, en matèria d'aigua, corresponen als ajuntaments.

L'acord estableix que l'AMB creï una comissió d'estudi amb l'objectiu d'arribar a assumir aquests serveis en el termini màxim de 2 anys.

Concretament, l'acord inclou 13 municipis metropolitans: Barberà del Vallès, el Prat de Llobregat, Ripollet, Sant Cugat del Vallès, Tiana, Cervelló, la Palma de Cervelló, Molins de Rei, Corbera de Llobregat, Sant Vicenç del Horts, Badia del Vallès, Castellbisbal i Sant Andreu de la Barca. Tenint en compte que l'abastament d'aigua potable és un bé essencial bàsic, l'AMB requereix a aquests municipis que continuïn garantint la prestació del servei en la forma que tinguin determinada, mentre no l'assumeix l'AMB.

El govern metropolità considera que, amb aquest nou pas, l'AMB segueix vetllant pel manteniment del servei d'abastament d'aigua -un bé universal i essencial per a les persones-, i s'avança cap a un model metropolità de gestió del servei al costat dels municipis i dels operadors.




Relacionats:

/ ENLLAÇOS
Més informació


BANC DE BONES PRÀCTIQUES
ODS - FOCUS D'INNOVACIÓ LOCAL
CODI DE RÈGIM LOCAL
FORMACIÓ
BUTLLETÍ DIGITAL
REVISTA FMC
BANC DE BONES PRÀCTIQUES
FOCUS D'INNOVACIÓ LOCAL
PERFIL DEL CONTRACTANT
CODI DE RÈGIM LOCAL
FORMACIÓ
BUTLLETÍ DIGITAL
REVISTA FMC