Dins del programa Formació per a l'Administració Local de l'aula virtual de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, amb edicions a Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida. El termini per fer les inscripcions és fins el divendres 16 de juliol

06/07/2021

El context religiós de Catalunya ha experimentat canvis importants, al llarg dels darrers decennis, causats fonamentalment pels fenòmens migratoris i pels processos de globalització. En aquest sentit, destaca l'increment que ha experimentat la diversitat religiosa, que s'ha traduït en un augment del nombre de confessions presents a Catalunya i dels seus centres de culte.

Aquest curs ofereix, per una banda, la possibilitat de conèixer les característiques principals de les confessions religioses presents a Catalunya, així com la regulació del dret fonamental a la llibertat religiosa. Es tracta d'una aproximació a la realitat religiosa de Catalunya i la seva diversitat en l'actualitat.

El curs de 20 hores lectives està dirigit als empleats públics en general i, específicament, a aquells que hagin de planificar serveis públics o atendre persones d'orígens culturals diferents i de religions diverses amb els següents objectius:
- Conèixer les característiques principals de les tradicions religioses amb implantació a Catalunya.
- Conèixer el marc normatiu que regula el dret fonamental de la llibertat de creences i pensament.
- Identificar les maneres més adequades de comunicar i de relacionar-se amb les diverses creences i conviccions.

Les dates de les edicions de Barcelona i Tarragona seran: el taller de familiarització: del 4 d'octubre al 10 d'octubre, el curs: del 13 d'octubre al 26 de novembre i les videoconferències: 19 i 28 d'octubre i 9, 18 i 25 de novembre.

Les dates de les edicions de Girona i Lleida seran: el taller de familiarització: del 20 al 26 de setembre, el curs: del 27 de setembre al 12 de novembre i les videoconferències: 5, 14 i 26 octubre, 4 i 11 de novembre. 
 
El termini per fer les inscripcions és fins el divendres 16 de juliol.