ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles
Quasi totes les ciutats del món han patit una disminució dels usuaris de transport públic arran de la pandèmia: la població té la percepció que la dificultat de mantenir la distància social dins dels autobusos i dels vagons de tren fa que els riscos d'infecció siguin molt superiors que amb vehicle privat






08/07/2021

Això ha fet augmentar els desplaçaments en cotxe, però també, i aquesta és una tendència que cal mantenir i potenciar, l’ús de mitjans de desplaçament actius. Les vendes de bicicletes i de patinets elèctrics estan vivint una explosió sense precedents, també han augmentat els usuaris de plataformes de bicicletes i motos compartides, i també s'han incrementat els desplaçaments a peu.

La mobilitat urbana no tornarà a ser el què era abans de la pandèmia; en aquest punt d'inflexió, les ciutats han d'establir les bases per sortir de la crisi de la COVID19 amb un nou model de mobilitat més sostenible, més segur i més saludable. Això passa per aprofitar les oportunitats que s'han creat (amb plans com les ciutats de 15 minuts, programes de pacificació del trànsit, creació de superilles verdes, inversions en carrils bici, facilitant la intermodalitat incloent-hi els nous sistemes de mobilitat compartida, etc.) i per corregir els efectes indesitjats que han guanyat terreny (recuperant la confiança de la ciutadania en el transport públic millorant-ne la qualitat i abaratint-ne el preu, o introduint peatges urbans que penalitzin els desplaçaments en cotxe i serveixin per finançar la mobilitat sostenible).